اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱
«پیروز حناچی» با حکم عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به عنوان شهردار تهران منصوب شد.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز چهارشنبه در حکمی پیروز حناچی را به عنوان شهردار تهران منصوب کرد.
سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در این باره گفت: در پی وصول تاییده مراجع ذیصلاح حکم آقای پیروز حناچی شهردار منتخب تهران از سوی وزیر کشور صادر شد.
سامانی افزود: امروز نظر صریح وزارت اطلاعات مبنی بر تایید صلاحیت آقای پیروز حناچی به وزارت کشور واصل شد.
وی افزود: بدین ترتیب با توجه به تکمیل مستندات قانونی لازم برای صدور حکم شهردار تهران، حکم انتصاب آقای حناچی امروز از سوی وزیر محترم کشور صادر شد.
سامانی تاکید کرد: در این حکم ضمن اشاره به مشکلات مبتلابه شهرداری تهران، انتظارات وزیر کشور از شهردار جدید از جمله در عرصه انضباط دقیق مالی، ایجاد محیط سالم شهری، تسریع در تصمیم گیری های به موقع و کارشناسی شده و استفاده از توان افراد مجرب و شایسته تصریح شده است.
سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: متن حکم شهردار جدید تهران تا دقیقی دیگر در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر خواهد شد.
پیروز حناچی 22 آبان امسال در رقابت با عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی، 11 رای اعضای پنجمین دوره شورای شهر تهران را برای تصدی سمت چهاردهمین شهردار تهران پس از انقلاب اسلامی کسب کرد.
در حکم وزیر کشور درباره حناچی آمده است: در اجرای تبصره (3) ذیل بند یک ماده (80 ) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1-3-1375 با اصلاحات بعدی و با توجه به پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران و نظر به شایستگی، تجارب ارزنده و سوابق موثر به موجب این حکم جنابعالی را به سمت شهردار تهران منصوب می‌نمایم. 
با توجه به اهمیت کلانشهر تهران، انتظار می رود با تسریع در تصمیم گیری های به موقع و کارشناسی شده و استفاده از توان افراد مجرب و شایسته و بهره گیری از همه ظرفیت ها، نسبت به توزیع عادلانه خدمات و امکانات در مناطق، اعمال انضباط دقیق مالی، ایجاد محیط سالم شهری، رعایت کامل قوانین و مقررات از جمله اجرای طرح های جامع و تفصیلی، تلاش در جهت کاهش آلودگی هوا و ترافیک و توجه جدی به موضوعات فرهنگی و اجتماعی و همکاری با شورای اجتماعی کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریها، نهایت اهتمام لازم را به عمل آورید. 
توفیقات روزافزون جنابعالی را در نیل به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و سیاست های دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسئلت دارد. 
حناچی دانش‌آموخته معماری دانشگاه تهران و دکترای تخصصی مرمت شهری و باززنده سازی شهرهای تاریخی در دوران شهرداری محمد علی نجفی (شهریور سال 96 تا اریبهشت 97) به عنوان معاون فنی و عمران شهرداری تهران انتخاب شد و با روی کار آمدن سید محمد علی افشانی به معاونت شهرسازی و معماری این نهاد رفت.
حناچی پیش از این دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت یازدهم بود. ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار