اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
تحریم‌ها هیچ تاثیری در روند اسکورت کشتی‌های تجاری ندارند.
جمهوری اسلامی ایران تنگه هرمز را تنگه راهبردی انرژی جهان دانست و گفت: اجازه نمی‌دهیم کسی در این منطقه شیطنت کند.

امیر دریادار حسین خانزادی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: تنگه هرمز، تنگه راهبردی انرژی جهان است زیرا روزانه 17 میلیون بشکه نفت از این منطقه صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های آمریکا امنیت تنگه هرمز را به درستی و تمام وقت برقرار کرده است و اجازه نمی‌دهد در این منطقه کسی برای ایجاد کانون ناامنی، شیطنت کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه «بسیار استوار و محکم در تنگه هرمز مستقر هستیم» گفت: تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان مناطق تحت نظر ایران و جزء امن‌ترین مناطق دریایی جهان هستند.

اعزام 57 ناوگروه به خلیج عدن
این مقام ارشد نظامی اعلام کرد که تا امروز 57 ناوگروه ایران برای اسکورت کشتی‌های تجاری و حفاظت از خطوط مواصلاتی دریایی کشور به خلیج عدن اعزام شده‌اند.

دریادار خانزادی اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس بیش از 10 هزار کشتی تجاری ایران را اسکورت کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروز ادامه روند اسکورت کشتی‌های تجاری توسط نیروی دریایی ارتش از خلیج فارس به اقیانوس هند، خلیج عدن و آن بخشی که جامعه جهانی به عنوان منطقه پر خطر دریایی می‌شناسد، منتقل شده است.

دریادار خانزادی با بیان اینکه مقتدارانه در آب‌های آزاد حضور داریم، اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش امروز از نیروی دریایی آب‌های سبز و کرانه‌ای به نیروی دریایی آب‌های آبی و اقیانوسی تبدیل شده است.

وی با اعلام اینکه اسکورت کشتی‌ها تا زمانی که نیاز باشد ادامه خواهد داشت، گفت: تحریم‌ها هیچ تاثیری در روند اسکورت کشتی‌های تجاری ندارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار