اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
اصغر همت گفت: سال‌های سال است که هنرمندان ما در کشور دچار جشنواره زدگی شده اند.
اصغر همت در حاشیه بیست و چهارمین جشنواره ملی لاله های سرخ اندیمشک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر جشنواره‌ها برآیند کارهای اجرایی برای مردم باشند توفیق بیشتری خواهند داشت ، مهمترین موضوع این است که تئاتر در درجه اول برای مردم باشد. 

وی افزود: در بزرگترین جشنواره های دنیا هم ، کارها بعد از این که به تماشای عموم رسیدند در یک رقابت شرکت می‌کنند.

این بازیگر سینما و تئاتر تاکید کرد: سال‌های سال است که هنرمندان ما در کشور دچار جشنواره زدگی شده اند.

وی با اشاره به کیفیت جشنواره لاله های سرخ اندیمشک در بیست و چهارمین دوره برگزاری آن گفت: توقع بیشتری از این جشنواره در این دوره می رفت؛ به نظر من می بایست از نظر موضوعی در فراخوان ها کار بیشتری شود و بازبین ها و بازخوانها توجه بیشتری درانتخاب آثار داشته باشند تا حاصل کار جشنواره منسجم تری شود.

همت ادامه داد: در این دوره از جشنواره لاله های سرخ شاهد پراکندگی آثار بودیم. 

***در حوزه تئاتر بیشتر حسی عمل می شود تا تکنیکی 

وی به کمبود آموزش در حوزه تئاتر اشاره کرد و افزود: بازیگران تئاتری ما زحمت می کشند و در زمینه حسی فوق العاده هستند اما فاقد تکنیک هستند البته در نمایشنامه نویسی و کارگردانی هم همینطور است یعنی بیشتر ذوق عمل می‌کند و با مسائل مهمی مانند تکنیک و خلاقیت کمتر مواجه هستیم.

این هنرمند ادامه داد: تنها با تکیه به ذوق و استعداد و حس نمیتوانیم در نمایش موفقیت همه جانبه کسب کنیم ، چه در کارگردانی و نویسندگی و چه در طراحی صحنه و بازیگری دانستن تکنیک حرف اول را میزند و از درون تکنیک خلاقیت بیرون می آید.

بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر لاله های سرخ امسال با محور نقش تئاتر در ترویج الگوی اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، گرامیداشت حماسه چهارم آذر روز مقاومت مردم اندیمشک، تکریم دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حماسه های مدافعان حرم ششم تا 9 آذر برگزار شد. 

جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ از جمله جشنواره های مطرح کشوری است که هر سال به میزبانی اندیمشک برگزار می شود. 

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار