اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: از دستاورد‌های نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی استان خوزستان، امضای 85 تفاهم نامه، 194 مذاکره جدی و 74 همکاری مشترک غیرمالی هستند.
اخلاق محمدیان در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی استان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هر نمایشگاهی قطعا در جهت توسعه واحدهای صنعتی و کسب و کار برگزار می‌شود. اهداف برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها بدست آوردن و شناسایی بازارهای جدید ملی و منطقه‌ای است. 

وی با اشاره به انجام برنامه‌های مدون در جهت حمایت از حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی افزود: این نمایشگاه، نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی و فنی مهندسی استان است که شامل تمام گروه‌های صنعتی، تولیدی، خدماتی و فنی مهندسی است و امیدواریم که دستاوردهای خوبی برای صنعتگران به همراه داشته باشد.

محمدیان ادامه داد: در این نمایشگاه از دو محصول شرکت آلفا که یک شرکت تولیدکننده دستگاه‌های آزمایشی شیمیایی است، رونمایی شد. همچنین بر اساس جمع‌بندی‌ها، 26 قرارداد بین واحدهای صنعتی و متقاضیان بسته شده است. 85 تفاهم‌نامه و 194 مذاکره جدی در قالب نمایشگاه و 74 همکاری مشترک غیرمالی از دیگر دستاوردهای نمایشگاه بودند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، با اشاره به حضور 170 شرکت و واحد صنعتی در نمایشگاه امسال عنوان کرد: این نمایشگاه نسبت به سال گذشته از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی شرکت کننده وضعیت بهتری دارد. طی سه سال گذشته، رشد مطلوبی در شهرک‌های صنعتی در حوزه عقد قراردادهای سرمایه‌گذاری داشتیم. سال 94 نسبت به سال 95 حدود 68 درصد رشد قرارداد واگذاری زمین یعنی رشد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی محقق شده است. 

وی بیان کرد: در 8 ماهه نسبت به سال 96، حدود 75 درصد رشد سرمایه‌گذاری داشتیم که تقریباً از شاخصی که در طول سال باید طی می‌شد گذشته‌ایم و نوید این را می‌دهد که شاهد رشد بیشتری نسبت به 96 در زمینه سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی باشیم.

محمدیان گفت: سازمان برنامه و بودجه در قالب کمک‌هایی از محل اعتبارات تملک دارایی استان و سرفصل‌های عمرانی در جهت تکمیل زیرساخت‌ها انجام می‌شود. امسال با حمایت ریاست سازمان برنامه و بودجه، 42 میلیارد تومان موافقت‌نامه امضا و ابلاغ اعتبار شده است. امیدواریم تخصیص اعتبار نیز به همین مقدار باشد تا بتوانیم زیرساخت‌ها را به نحو شایسته‌ای تکمیل کنیم.

وی در خصوص استفاده از نیروی غیر بومی در استان بیان کرد: در صورت نیاز به تخصصی خاص، نیروی خارج از استان به صورت موقت وارد می شود و پس از ارایه آموزش لازم به نیروهای بومی استان، آن نیرو از استان خارج خواهد شد. اکثر نیروهایی که در شهرک‌های صنعتی مشغول به کار هستند، نیروهای بومی استان و در صورت امکان نیروی منطقه موردنظر هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: تسهیلات ارایه شده در سال 96، شامل تسهیلات طرح رونق تولید و تسهیلات اشتغال فراگیر و تسهیلات اشتغال روستایی بوده است. همچنین تسهیلاتی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و استانداری خوزستان از محل کمک‌های فنی اعتباری و اعتبارات دارایی استان به میزان حدود 80 میلیارد تومان در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار داده شد. همچنین 500 میلیارد تومان در جهت راه‌اندازی واحدهای فناور، دانش‌بنیان و واحدهایی که نیاز به نقدینگی داشتند، پرداخت شد. این تسهیلات برای اولین بار در کشور به صورت ابتکاری توسط استان خوزستان پرداخت شد.

محمدیان با بیان اینکه وظیفه ما فراهم‌سازی بستر و مهیا کردن امکانات زیربنایی است، بیان کرد: 71 شهرک و نواحی صنعتی در استان خوزستان وجود دارد که از این تعداد 51 شهرک به بهره‌برداری رسیده و پراکندگی شهرک‌های صنعتی باعث پراکندگی واحدهای صنعتی می‌شود. هیج شهرک و ناحیه صنعتی وجود ندارد که در نهایت خالی بماند. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار