اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
سرپرست پایگاه سازه های آبی تاریخی شوشتر:
ساختمان سازی در حریم سازه های جهانی آبی کاملاً تخلف و ناقض قوانین این میراث جهانی است و جمهوری اسلامی ایران طبق تعهداتی که به سازمان یونسکو داده باید ضوابط تعیین شده را رعایت کند.
سرپرست پایگاه جهانی سازه های آبی تاریخی شوشتر گفت: ساختمان سازی در حریم سازه های جهانی آبی کاملاً تخلف و ناقض قوانین این میراث جهانی است و جمهوری اسلامی ایران طبق تعهداتی که به سازمان یونسکو داده باید ضوابط تعیین شده را رعایت کند.


محمدحسین ارسطوزاده در گفت و گو با شوشان اظهار کرد: بر اساس مطالعه سوابق ساختمان مورد ذکر که از سال گذشته بوده، این ساختمان طبق ضوابط طرح و نقشه از میراث فرهنگی شهرستان مجوز گرفته اما ارتفاع تعریف شده توسط سازنده رعایت نشده است. مستندات لازم در این خصوص به دادگستری داده شده و شکایت لازمه از طریق واحد حقوقی اداره  میراث فرهنگی مطرح گردیده است.

وی اضافه کرد: این شکایت هنوز به نتیجه نرسیده و بنابر گزارش داده شده این موضوع موکول به بررسی کارشناس خبره و مورد وثوق دادگستری شده اما چیزی که مهم است اینکه این ساختمان تا روشن شدن تکلیف پرونده نباید ساخت و ساز ادامه پیدا کند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در ادامه بیان داشت: این اطمینان را به همه مردم شریف شوشتر می دهیم که این موضوع قاطعانه قابل و واجد پیگیری است چرا که در صورت ادامه یافتن منظر میراث جهانی شهرستان را مخدوش خواهد کرد. برای تخریب ارتفاع غیرمجاز ساخته شده قاطعانه پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به لزوم همکاری مسئولین در مسائل حوزه میراث فرهنگی افزود: تمام مدیران شهرستان خصوصاً مدیران ارشد باید نسبت به ایجاد یک برنامه اقدام مشترک و در نهایت انسجام برای این حوزه برنامه ریزی کرده و برای عملیاتی کردن طرح های مورد نیاز تلاش و پیگیری کنند.

وی خاطرنشان ساخت: باید به جای دور زدن ضوابط، این برنامه اجرایی مشترک و فرابخشی را جهت بهره مندی از نهایت منافع مادی و فرهنگی آثار ارزشمند تاریخی به کار ببندیم. در بسیاری از جوامع در تمامی دنیا، تلاش و کوشش زیادی برای به دست آوری چنین اماکنی می شود، اما در شوشتر این نعمت بزرگ برای تحول در معیشت و نمایاندن شهرستان به جهان محیاست.

وی ادامه داد: از دستگاه محترم قضایی بابت اهتمام شان در پیگیری موضوع تشکر ویژه داشته و انتظار داریم تا حصول زودتر نتیجه و کسب حقوق حقه آثار تاریخی و جهانی شوشتر و به سبب جلوگیری از تهدیدات موجود برای این سازه ها، اقدام لازم ادامه یابد.

ارسطوزاده در پایان گفت: برنامه های گسترده ای برای پایگاه سازه های آبی شوشتر داریم و در چندماه گذشته پیگیری های زیادی نیز انجام دادیم که انشاءالله به اطلاع مردم شوشتر خواهیم رساند.

شایان ذکر است، اخیراً در حریم پایگاه سازه های آبی تاریخی شوشتر، ساخت و سازی با ارتفاع غیرمجاز در حال کار بوده که مورد گلایه مردمی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار