اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
آیین پاسداشت ۴۰ سال مجاهدت‌های فرهنگی و هنری صفر رنجبر، عکاس و فیلمبردار جانباز دوران دفاع مقدس توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان در سالن آمفی تئاتر مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد.
امام جمعه آبادان در این آیین گفت: اگر بنا است از چهره‌های ماندگار، مخلص، شجاع و بی‌توقع تجلیل شود باید برگزاری این گونه آیین‌ها تداوم بیشتری داشته باشد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی‌پور اظهار کرد: این نیز یکی از مسایلی است که اثرگذار بوده و نیاز به راوی و روایتگری نیست اما در برخی از جاها باید نسل چهارم انقلاب را بیاوریم و نسل اول را به عنوان الگو به آنها معرفی کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: انسان‌هایی که خودشان، نفس‌شان، حرکت و انتخابشان اثرگذار است در جامعه ما به خصوص در آبادان بسیار وجود دارند و یکی از آن برادران خوب، تلاشگر، مجاهد و جانبازمان جناب آقای رنجبر است که باید به عنوان الگو از او نام برد. 

وی ادامه داد: الگویی که در همه صحنه‌ها دوربین بر دوش و بی‌ریا بدون آن که کسی حتی او را بشناسد حضور دارد و کسی نمی‌داند که او چه گوهر و گنجینه ارزشمند و پربهایی است. 

ابراهیمی‌پور شهرستان آبادان را شهر اولین‌ها خواند و گفت: آبادان همه داشته‌هایش از جمله دفاع مقدس، شکست حصر، تربیت فرزندان و نیروهای ارزشی، شهدای گمنام، شهدای دانش‌آموز و غیره گنجینه است چراکه این جا شهر اولین‌ها است و حتی در صحنه جنگ نیز با ابزار دوربین هم به عنوان الگو است. 

وی با بیان این که برای معرفی و شناساندن امسال رنجبر‌ها به نسل چهارم انقلاب باید خیلی بیشتر از این ها کار کرد ادامه داد: برخی از افراد هستند که همیشه گمنام‌اند اما برخی‌ها نیز هستند که خیلی خودشان را به آب و آتش می‌زنند و می‌خواهند به هر نحوی خود را معرفی کنند. این افراد مثل جناب رنجبر به دنبال تقدیر و تشکر نیستند زیرا کارشان را برای رضای خدا انجام دادند اما نه ‌تنها او بلکه باید همه افراد گمنام را پیدا کرد به جامعه و به نسل جوانمان معرفی کنیم. 

امام جمعه آبادان خاطرنشان کرد: پس از پر کشیدن افرادی مثل شهید طاهری از میان ما برای نبودش تاسف می‌خوریم؛ شهید زنده‌ای که ظاهر و باطنش در مسیر امام، انقلاب، رهبری، ولایت و امام بود. 

وی به ریزش برخی افراد اشاره کرد و ادامه داد: افرادی بودند که پیشانی بسته، تصویر به دست، اهل ذکر، نماز اول وقت، مسجد، سجاده و نماز شب بودند اما ریزش داشتند. این افراد با وجود داشته‌هایشان بی‌بصیرت‌اند و درک و فهمی ندارند. 

وی با اشاره به کلیپ منتشر شده از آیت‌الله ناصری در فضای مجازی تصریح کرد: در این کلیپ درباره امام (ره) مطالبی را عنوان کردند و اشاره می‌کنند که مرحوم آیت‌الله قاضی (ره) وقتی امام خمینی (ره) وارد جلسه ایشان می‌شوند به گونه‌ایی با امام برخورد می‌کنند که تمام ۳۰ شاگردش را به اعجاب برانگیخت و متعجب کرد و این که مرحوم آیت‌الله قاضی بحث جلسه را از توحید و امامت به مساله مبارزه با ظلم تغییر داد و پس از خروج امام از جلسه ایشان به شاگردانش اشاره کردند که امام خمینی همان فردی است که قیام خواهد کرد و جزو افراد نایاب و بی‌نظیری هستند و پس از ایشان هم سید دیگری خواهد آمد. بعد از آمدن این سید بزرگوار انقلاب متصل به انقلاب جهانی حضرت ولی عصر (عج) می‌شود. 

ابراهیمی‌پور افزود‌: آیت‌الله ناصری می‌فرماید مطالبی در خصوص حضرت آقا دارم که نمی‌توانم آنها را بازگو کنم چراکه این مطالب کمیاب و بی‌نظیر‌اند. 

وی با اشاره به توقف عده‌ای از مسیر انقلاب و امام عنوان کرد: برخی‌ها تا امام توقف کردند. این موارد را داشتیم در زمان امامان موسی بن جعفر و جعفر صادق (ع). یعنی کسانی بودند که توقف کردند چرا‌که برخی‌ها این گونه‌اند اما بعضی‌ها در مسیر امام و انقلابشان بوده و هستند. 

امام جمعه آبادان ادامه داد: جناب رنجبر جزوه پاسداران و انسان‌هایی است که از ابتدا تاکنون در مسیر امام و انقلاب بوده و امروزه باید راز و رمز موفقیت امثال رنجبرها را در همه صحنه‌ها بیان کرد و الگو گرفت. 

او به مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد ارتحال آیت جمی (ره) اشاره کرد و گفت: همان گونه که در آیین بزرگداشت مرحوم آیت الله جمی درباره ایشان مطالبی را عرض کردم مجدد می‌گویم که باید همه بخش‌های زندگی او را نگاه کرد. یک بخش آن بعد از رحلت امام و عشق به سربازی ولایت بوده که اینها را باید الگو قرار دهیم. 

ابراهیمی‌پور تصریح کرد: امثال آقای رنجبر جزو کسانی هستند که در لباس پاسداری امروزه باید به جامعه و جوانان معرفی شوند. لذا این اقدام‌ را قابل تحسین و تقدیر می‌دانم. البته در برابر کارها، رشادت‌ها و جانبازی‌های او و امثالهم و نقش‌آفرینی در تبلیغات جبهه و جنگ که آن روزها تبلیغات یک رکن اثرگذار و مهم بوده چیزی نیست. 

وی با بیان این که امروزه مساله تبلیغات و استفاده از ابزارهای نوین برای ارتباط بین نسل‌های انقلاب و نسل‌های جدید بسیار مهم و ارزشمند است خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که باید در آبادان شکل بگیرد این است که گروهی تشکیل شود تا سرمایه‌های انقلاب‌مان را در چهلمین سالگرد انقلاب قبل از آن که یا به شهادت برسند و یا اجل بخواهد آنها را از ما جدا کند از آنها استفاده و الگوبرداری کنیم. 

او اظهار کرد: همه ما یک وظیفه‌ داریم؛ نسل جدید انقلاب ما نیاز دارد به یک چنین الگوهای دست ‌نیافتنی. گاهی از شهید چمران، باکری، بروجردی و خرازی‌ها حرف و سخن می‌زنیم. این بسیار ارزشمند است اما آنها به شهادت رسیدند. منتها شهدای زنده و جانبازی داریم که باید آنها معرفی و به عنوان الگو مورد تجلیل قرار بگیرند. هرچند آنها به دلیل آن که کارشان برای رضای خدا بوده نیاز به این تجلیل‌ها ندارند اما گاهی صحنه‌های عجیبی در زندگی بخشی از جانبازان اتفاق افتاده که وقتی این صحنه‌ها را می‌بینیم احساس شرمندگی می‌کنیم. قهرمانانی که همه زندگی خود را برای حفظ نظام، انقلاب و سرافرازی این امت دادند. 

وی افزود: اگر می‌بینید دیروز ناو آمریکایی وارد منطقه می‌شود و جان برکفان سپاه ما این ناو را محاصره می‌کنند و درس بزرگی به آنها می‌دهند، اگر می‌بینید که آمریکا در صحنه‌های مختلف در مقابل این ملت کم می‌آورد تجربه دیده است، تجربه این رزمندگان، جانبازان و سبزپوشان را دیده است. 

امام جمعه آبادان گفت: نقش هنر و تبلیغات در برابر دشمنان بسیار اثرگذار بوده و حرف اول را می‌زند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار