اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
معاون سیاسی استاندار:
فراگیر کردن دانش‌های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری می‌تواند به جامعه کمک کند.
علی‌حسین حسین‌زاده در نخستین جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان که امروز، دوشنبه (10 دی‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مساله اشتغال و بیکاری یکی از مشکلاتی است که حداقل در یک دهه اخیر، نظام با آن رو به رو بوده است و این مساله جزو چالش‌های اجتماعی کشور بوده است و به طبع نیز آسیب‌هایی را برای کشور به دنبال داشته است.

وی افزود: آماری که در این زمینه وجود دارد زیبنده کشور و استان ما نیست. علی رغم همه ظرفیت‌های موجود در استان نرخ بیکاری در برخی شهرها از میانگین کشوری نیز بالاتر است و این مساله از چالش‌های مهم کشور ما است که باید برای آن برنامه‌ای تدارک دیده شود. در این یک دهه بحث بیکاری به حوزه فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها نیز کشیده شده و آمارهای ما در این زمینه نگران کننده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: امروزه در تمام دنیا دولت‌ها با توجه به محدودیت منابع نمی‌توانند بحث اشتغال را به طور کامل حل کنند. بخشی از مسائل را دولت‌ها حل می‌کنند اما بخش مهم دیگری که می‌تواند در راستای ایجاد اشتغال و بیکاری به جامعه کمک کند، بحث فراگیر کردن دانش‌های مهارتی است که در سطح استان نیز این شرایط فراهم شده است. رشته‌های کاربردی و متنوع در سطح استان در حال تدریس هستند.

حسین‌زاده ادامه داد: امیدوارم با توجه بیشتر به آموزش‌های مهارتی بتوانیم مسئولیت سنگینی را که در بحث کاهش بیکاری برعهده ما است به خوبی ایفا کنیم. با توجه به اینکه امید فراوانی در حوزه دانش مهارتی وجود دارد امیدوارم بتوانیم در راستای ایجاد مهارت‌های کاربردی کمکی به کاهش بیکاری کنیم. دولت نیز برنامه‌ها و سیاست‌هایی را در دست اجرا دارد و امیدوارم مشکلات را با همدلی و با مسئولیت پذیری بیشتر پشت سر بگذاریم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار