اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۲۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
شوشان - احمد سلامات:

یک روز صبح جهت انجام‌ کاری به شهرداری ویس مراجعه کردیم و در دفتر شهردار منتظر ملاقات با شهردار بودیم در همین حال مردی باعجله وارد دفترشهردار میشود و بلافاصله اجازه ورود فوری به دفتر شهردار را میکند، شهردار جوان ویس مهندس حسن وطن ویس معمولا ارباب رجوع را زود فرا میخواند در این بین شهروند اشفته ویس وارد دفتر میشود و اینگونه تعریف می کند حدودا ساعت ۲۱ دیشب فرزندم جهت خرید صبحانه به سوپر مارکت محل میرود که در بین راه گله ای از سگ های ولگرد دور فرزندم را گرفته و نزدیک بود او را بدرند که صدای سگ ها همسایه ها را به صحنه می کشاند و او را نجات می دهند بعد از شنیدن ماجرا بلافاصله شهردار ویس جلسه ای با چندتن از مدیران قسمت ها ترتیب میدهد تا جهت رفع مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

این روزها حضور سگ ها در محل سکونت برای ما امری عادی تلقی میشود و رفته رفته نیز بر تعداد انها افزوده میشود این موضوع نه تنها در اهواز و شهرهای حومه را درگیر مشکلات نموده بلکه اکثر استان را به چالش کشیده و تا کنون در خصوص رفع مشکل اصلی اقدمات اساسی انجام نشده است.

علاوه بر این بسیاری از سگ‌های ولگرد دارای بیماری‌های خطرناک هستند.انواع بیماری‌های انگلی، هاری، کنه‌های حیوانی و مشکلات پوستی بیماری‌های هستند که از راه مدفوع، بزاق و لمس این حیوانات آلوده به انسان منتقل شده و می‌توانند عوارض جبران ناپذیری برای انسان داشته باشند. شایع‌ترین بیماری منتقله از سگ به انسان هاری است که در اثر گازگرفتگی حاصل می‌شود و ترس از سگ‌های ولگرد در واقع ترسی بجاست.

سگها دارای قابلیت و پتانسیل تولید مثل بالایی هستند به طوری که در طول سال یک جفت حیوان نر و ماده در شرایط طبیعی دو مرتبه جفت گیری کرده و در هر دوره می تواند 5 تا 10 قلاده به جمعیت خود اضافه نماید و این رشد جمعیت در آنها به صورت تصاعدی بالا می رود که اهمیت موضوع را نشان داده و جدیت در برخورد با این مشکل راتوسط مسئولان می‌طلبد.

درحال حاضر فقط شهرداری ها با این موضوع مهم درگیر هستند که با توجه اینکه شهرداری ها نمیتواند یک تنه این مشکل را بر طرف کنند لذاباید گارگروه مبارزه با سگ های ولگرد در سطح استان و در سطح شهرستان بر عهده کارگروه شهرستان و در سطح شهر بر عهده شهرداری ها صورت گیرد که جا دارد شهرداری با جدیت و پشتکار زیاد در رفع این معضل اجتماعی کوشا باشد.

طبق تحقیقات صورت گرفته در سایر کشورها مانند روسیه سگ های ولگرد را جمع آوری می کنند و در اولین اقدام ابتدا دامپزشکان سگ ها را معاینه می کننداگر این سگ ها سالم و یا داری بیماری خطرناک باشند به این ترتیب عمل میشود، در صورتی که بیماری خطر ناکی دارند بر اساس اطلاعات بدست آمده در کشورهای توسعه یافته، سگ‌های بدون صاحب را در صورت داشتن بیماری لاعلاج با خوراندن داروهای بیهوشی از بین می‌برند و لاشه را با مقداری آهک به صورت اصولی دفن می‌کنند.

اگر سالم باشند راه حل چیست :
ابتدا سگ ها توسط نیروهای مجرب زنده گیری می‌شوند وهمگی انها در یک زمین حفاظت شده انتقال داده شوند و بعد از آن به مراکز درمانی انتقال و پس از عقیم سازی پلاک کوبی و در مناطقی که دور افتاده است رهاسازی شوند و در راه حل دوم میتوان این سگ ها را برای سگ نگهبان ترتیب کرد و کسب درآمد نمایند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
comment
0
0
comment سگ های ولگرد باید معدوم بشن چون باعث رعب و وحشت مردم میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار