اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
معاون حفاظت از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان:
معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال پیگیری هستیم تا ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه رودخانه کارون را تخریب کنیم.
حمیدرضا لشکری با اشاره به بهبود وضعیت دبی و آورد آب رودخانه کارون اظهار کرد: حساسیت‌هایی که در خصوص ساخت و ساز در حاشیه رودخانه کارون وجود دارد را با شهرداری اهواز و استانداری خوزستان مطرح کرده‌ایم، زیرا برخی از این ساخت وسازها ممکن است با توجه به وضعیت رودخانه کارون با مشکل مواجه شوند.

وی افزود: برخی از طرح‌هایی که در حاشیه رودخانه کارون در مقطع اهواز در حال ساخت هستند و مجموعه استان بر اجرای آن‌ها تاکید دارند، باید فضای فنی‌ای که در سازمان آب و برق خوزستان مد نظر است را رعایت کنند تا امکان اجرای آن‌ها در حاشیه کارون وجود داشته باشد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه رودخانه کارون در مقطع اهواز تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا ساخت و سازهایی که شرایط فنی را رعایت نمی‌کنند و برای خود و شهروندان خطراتی را ایجاد می‌کنند، از حاشیه کارون برچیده شوند.

لشکری با اشاره به پیگیری‌ها برای تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه رودخانه کارون ادامه داد: در حال پیگیری هستیم تا این ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه کارون را تخریب کنیم. این ساخت و سازها تنها در صورتی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند که شرایط فنی مد نظر ما را رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به شرایط بارندگی وضعیت دبی و آورد آب رودخانه کارون بهبود پیدا کرده است و این مساله باعث می‌شود تا ساخت و سازهایی که اصول فنی مد نظر سازمان آب و برق را رعایت نکنند با خطراتی مواجه شوند. به این دلیل و بر اساس قانون موظف هستیم تا ساخت و سازهای غیرمجاز را از حاشیه رودخانه کارون حذف کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: مطالعاتی که بر روی رودخانه کارون انجام می‌شود، ارتباطی به وضعیت آب رودخانه کارون ندارد و بر اساس برنامه‌های بلند مدتی که وجود دارد، این مطالعات را انجام می‌دهیم و حریم رودخانه‌ها را مشخص می‌کنیم. در این زمینه حد بستر رودخانه کارون نیز از پیش مشخص شده است و اکنون وضعیت آورد آب این رودخانه بهبود پیدا کرده است، کسانی که در ساخت و ساز، حریم بستر رودخانه را رعایت نکرده‌اند، دچار مشکل شده‌اند و با خطر مواجه شده‌اند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار