اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
فرماندار شهرستان کارون گفت: یک کارخانه نساجی قدیمی در این شهرستان که در زمان دفاع مقدس برای فعالیتهای نظامی از آن استفاده می شد، امروز به محل تجمع بی خانمان ها و معتادان تبدیل شده است.
معصومه خنفری بیان کرد: این کارخانه نساجی قدمتی 80 ساله دارد که قبل از انقلاب تعطیل شد و در دوران جنگ بسیاری از فرماندهان و رزمندگان جنگ از جمله شهید چمران از این محل برای فعالیتهای پشتیبانی نظامی استفاده می کردند.

وی گفت: این محل در زمان جنگ مرکز پشتیبانی کل منطقه جنوب در شهرستان کارون بوده است.
فرماندار کارون ادامه داد: این مکان که از مهم ترین مکان های دوران جنگ بوده ، به دلیل جدا شدن شهرستان کارون از اهواز ، نادیده گرفته شد این در حالی است که می توان آن را به عنوان موزه دفاع مقدس و یا سایت مطالعاتی دوران جنگ تحمیلی تبدیل کرد.

خنفری با اشاره به اینکه این کارخانه 17 هکتار مساحت دارد ادامه داد: این کارخانه مالک خصوصی دارد و برای تبدیل شدن به موزه باید رضایت وی جلب شود، برای این کار نیاز به همکاری و مساعدت استانداری و دستگاه های مربوطه داریم.

فرماندار کارون بیان کرد: البته این کارخانه در مسیر تردد کاروان های راهیان نور نیز هست و می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای بازدید زائران مناطق عملیاتی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در گذشته شهرستان کارون ورودی شهرستان اهواز از سمت آبادان بوده است در دوران جنگ صدمات و خسارت های زیادی متحمل شده است ، مکان های بسیاری در این شهرستان مورد استفاده رزمندگان بوده است که متاسفانه این مکان ها در حال حاضر برای انجام مطالعات دوران جنگ نادیده گرفته شده اند.

خنفری افزود: به عنوان مثال بیمارستان سینا در این شهرستان در دوران جنگ بسیار مورد استفاده رزمندگان بوده است و به محلی برای فرود بالگرد تبدیل شده بود .

فرماندار کارون با اشاره به اینکه آثار بسیاری از جنگ در این شهرستان باقی مانده است ادامه داد: با حفظ آثار جنگ می توان جوانان را با دوران جنگ و رشادت ها ی رزمندگان آن دوران آشناکرد و از این ظرفیت برای رونق گردشگری جنگ در این شهرستان استفاده نمود.

شهرستان کارون در شمال شهرستان اهواز، با مساحتی بالغ بر پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از 200 هزار نفر چهارمین شهرستان خوزستان است.

شهرستان کارون در تاریخ 12 بهمن ماه سال 1391 با انتزاع از شهرستان اهواز به شهرستانهای استان اضافه شد.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار