اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
شوشان - امین فلاح‌پور:

سخنی با دست اندركاران هفتمین جشنواره ملی گل نرگس و مسئولین محترم شهرستان بهبهان:
معمولاً در اکثریت كشورها و شهرها جشنواره هايی برگرفته از اقليم، نوع پوشش، خوراكي ها، صنايع دستی، محصولات صنعتی،گل و گياه و ... برگزار می شود که اصولاً هدف اوليه اين جشنواره ها شناساندن آن كشور و شهر به ساير ملت ها و شهرها با استفاده از آن وجه تمايزی(محصولات،خوراكي ها و شرايط اقليمي و ...) است كه دارند. همراه با اين شناساندن بدنبال ایجاد رونق اقتصادی برای مردمان خود نیز هستند.
در ذيل به برخی الزامات اجرای جشنواره ها اشاره می شود:
١-برگزاری هرنوع جشنواره لزوماً باید با طراحی و برنامه ریزی صحیح و مشخص نمودن هدف انجام گردد.
٢-مسئولين و عوامل اجرايی جشنواره مشخص شده باشند و جلساتی مشترك جهت برگزاری هرچه بهتر جشنواره داشته باشند.
٣-با توجه به نوع جشنواره جهت موفقيت در استقبال عمومی و نيل به هدفی كه قبلاً مشخص شده است زير ساختهاي لازم طراحی و اجرا گردد.
۴-برای عوامل اجرایی جشنواره ها اصولاً كلاسهايی جهت تعامل و تاثيرگزاری بیشتر و بهتر بر مراجعه كنندگان گذاشته می شود.
۵-مكانهایی که ميزبان گردشگران می باشد بايد از خدمات عمومی خوبی بهره مند باشند (حمل و نقل،پارکینگ،كافه، رستوران،بازارهای محلی،سرويس بهداشتی و ...)
۶-محل برگزاری جشنواره و نوع برنامه ها از قبل برنامه ریزی شده باشد و‌ نقشه گردشگری که بیانگر محل،نوع و ساعت برنامه ها می باشد در اختیار مراجعه کنندگان قرار داده شود.
۷-محل برگزاری جشنواره با تابلوهای راهنمایی برای گردشگران مزین می شود که گردشگران به راحتی بتوانند از وقت خود بیشترین استفاده را نمایند.
۸-با استفاده از ظرفیت جشنواره و ارائه خدمات عمومي مناسب ساير محصولات مهم که تاثیر بر رونق اقتصاد شهر میزبان دارد به نمايش گذاشته می شود كه موتور محركی براي بالابردن سطح معیشت مردمان میزبان باشد.
۹-پس از اتمام جشنواره جلسه ای با حضور مسئولين و عوامل اجرايی گذاشته می شود و بررسي فنی و علمی انجام می گردد كه به چه ميزان به هدف از پيش طراحی شده دست يافته اند.
۱۰-سطح برگزاری هر دوره نسبت به ادوار گذشته را با نظرسنجی از مراجعه كنندگان و گزارش كارشناسان ارزيابی می كنند.
۱۱-تاثير اجراي جشنواره بر رونق اقتصادی بررسي و مورد مطالعه قرار می گيرد و تحليلی براي تصميم گيری جهت نوع و كيفيت برگزاری در آينده ارائه می گردد (خصوصاً بررسی تاثيرات آن بر بازارهاي محلی از اهميت بالايی برخوردار مي باشد)
۱۲-میزان تبادل تكنولوژی و علوم مربوط جهت بهره برداری بهتر توليد كنندگان مورد بررسی قرار گرفته می شود و ...

حال بايد پرسيد مسئولين محترم شهرستان بهبهان(اداراتی نظیر فرمانداری ، منابع طبیعی ، میراث فرهنگی ، شهرداری ، بازرگانی، شورای اسلامی شهر و ...) در طی جشنواره های گذشته چه اهدافی طراحی كرده و به چه ميزان به اهداف خود دست يافته اند؟!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار