اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
شوشان - نوید قائدی:

طی چند مدت گذشته عزیزالله شهبازی فرماندار سابق شهرستان آبادان به سمت استانداری استان مهم و درحال‌توسعه البرز نائل شد. 

این انتصاب در حالی صورت پذیرفت که سابقه حضور ایشان در سمت معاون سیاسی استانداری البرز به یک سال نمی‌رسد، این انتصاب تفاوت دو دیدگاه را در دو استان کم برخوردار خوزستان با مشکلات فراوان و استان در به‌شدت درحال‌توسعه البرز نشان می‌دهد که چگونه افراد توانمند از هر قوم و طایفه و جغرافیای ایران اگر توانمند و مؤثر باشند می‌توانند به سمت‌های بالای اجرایی در دیگر استان‌های کشور برسند.

شاید اگر ایشان به‌طور مثال کاندیدای فرمانداری اهواز می‌شد با مخالفت شدید کنشگران سیاسی و اجتماعی در شهرستان اهواز مواجه می‌شد، یا اگر ایشان کاندیدای استانداری خوزستان می‌شد یک اگر محال است که به‌راحتی بتواند از این معبر سنگین و سنگلاخی تفاوت نگاه‌های درون استانی عبور و مورد تا مورد پذیرش واقع شود.

آیا عمران و آبادانی شهرهای خوزستان با شهرهای استان البرز قابل‌مقایسه است؟ آیا استان البرز نیروهای زبده و کارآمد سیاسی ندارد؟ صدالبته که دارد و اتفاقاً افراد بسیار مؤثر در حیطه سیاست کشوری در استان سکونت و فعالیت سیاسی دارند، پس چرا نگاه‌های تنگ‌نظرانه به انتصاب‌ها ندارند؟ 

در همین جریان انتخاب شهردار اهواز قبل از منصور کتانباف مگر نه جمالی نژاد جزء گزینه‌ها مطرح بود که البته با تلاش نه‌چندان مؤثر اعضای شورای اسلامی شهر اهواز و دیگر کنشگران سیاسی و اجتماعی شروط یا شرایط ایشان موردقبول واقع نشد و ایشان به سمت شهرداری شهر تاریخی و درحال‌توسعه‌ یزد و هم‌اکنون نیز معاون عمرانی وزیر کشور است که به‌نوعی سیاست‌گذار و برنامه‌ریز تمامی شهرداری‌های کشور و دیگر امور عمرانی است.

آیا توانمندی جمالی نژاد با دیگر گزینه‌ها قابل‌مقایسه بود؟ و آیا شرط ایشان مبنی بر استفاده از چند نفر از معاونین زبده که با ایشان در امور اجرایی هماهنگی داشتند، شرط محالی بود؟ که این موارد جای آسیب‌شناسی و بررسی فراوان دارد، چون از علل عمده و اساسی عقب‌ماندگی‌های استان خوزستان همین تفاوت دیدگاه است که متأسفانه استان خوزستان امروز نیز گرفتار همین نوع نگاه تنگ‌نظرانه است. 

مگر نه در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته دنیا شهردار شهری مانند لندن یک تبعه پاکستانی تبار مسلمان بنام صادق است، مگر نه اقوام نزدیک رئیس‌جمهور اوباما در افریقا سکونت دارند، مگر نه مدیران ارشد بعضی از شرکت‌های بزرگ تجاری مانند گوگل و فیس‌بوک و حتی سازمان فضایی آمریکا و. ایرانی هستند. مگر نه در دین اسلام پر از آمیزه‌های اخلاقی است که تنها ملاک برتری افراد تقوای الهی است که البته باید در احراز شرایط انتصاب‌ها موضوع تخصص و تعهد توأمان در یک فرد مؤمن دیده شود. 

واقعاً ما را چه می‌شود که بعد از سال‌ها که اکثر شهرها و استان‌های کشور در حال پیشی گرفتن از خوزستان هستند، درگیر و گرفتاری‌های این‌چنینی اسیرشده‌ایم، مگر نه رهبری در طی فرمایشات چند روز گذشته در خصوص مسئولیت‌ها فرمودند آدم اگر عاقل باشد از انتصاب‌ها دوری می‌کند، صدالبته جای این گفته گهربار در استان خوزستان سال‌هاست خالی و مهجور مانده است، اگر واقعاً قصد خدمت به هم نوعان و رفع موانع و مشکلات باشد افراد در هر جایگاهی می‌توانند به خدمات‌رسانی مشغول باشند، حتی اگر در قالب یک شهروند عادی هم باشند می‌توانند منشأ خدمات اجتماعی بزرگی گردند. 

اتفاقاً از ضعف آدم‌های غیر توانمند است که فکر می‌کنند با داشتن سمت و مسئولیت و اشغال جایگاه‌ها می‌توانند خدمت‌رسانی کنند، درحالی‌که افراد توانمند باهوش و ذکاوت و توان علمی و عملی خود به‌مثابه چشمه جوشان کارآفرینی و خلق فرصت می‌کنند. 

کوتاه‌سخن در استان خوزستان سال‌هاست افراد زیادی با گرایش‌های سیاسی و قومیت‌های مختلف امتحان خود را پس داده‌اند، اگر واقعاً هستند اقوام و کسانی که فکر می‌کنند به‌صورت تضمین‌شده می‌توانند موجب ارتقای کمی و کیفی استان خوزستان در محضر مردم عزیز و فهیم خوزستان تعهد اخلاقی و عملی بدهند و بسم آ... شروع نمایند، نه اینکه بعد از اشغال سمت‌ها با آوردن هزاران دلیل بگویند که متأسفانه شرایط مهیا نشد و سنگ‌اندازی و عدم همکاری بود و... 

به امید روزی که در خوزستان فارغ از دیدهای قومی و منطقه‌ای و... همه مردم با بلوغ فکری در پی ارتقا و توسعه همه‌جانبه استان باشند. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
comment
0
0
comment امیدوارم...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار