اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
با گذشت قریب 60 سال از احداث نیروگاه دز و خطوط انتقال انرژی، عملیات اورهال دکل‌های 230 کیلوولت این مجموعه آغاز شد.
به نقل از شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه دز، انتقال انرژی تولیدی از نیروگاه دز به پست انتقال برق نیروگاه (کلیدخانه )، توسط 68 دکل از نیروگاه در ارتفاع 225m تا پست انتقال نیرو در ارتفاع 599 متر انجام می‌گیرد. این دکل‌ها از نظر موقعیت جغرافیایی در صعب العبورترین مناطق کوهستانی زاگرس واقع شده و بر خلاف دکل‌های معمولی که به صورت قائم نصب می‌شوند، با شیب تند بصورت مورب طراحی و نصب شده‌اند به گونه‌ای که دسترسی جهت تعمیرات و اورهال آن‌ها بسیار مشکل و خطرناک است. به دلایل شرایط سخت کار و عدم دسترسی مناسب به دکل‌ها و خطرات احتمالی و ریسک پذیری زیاد و عدم وجود پیمانکاران مجرب در این زمینه، اورهال این دکل‌ها طی سال‌های گذشته با چالش جدی مواجه بوده است.

در سال‌های اخیر، افزایش ریزگردها در منطقه خوزستان منجر به آلودگی شدید مقره‌های موجود شده که باعث کاهش سطح عایقی و آسیب دیدن آن‌ها گشته و نهایتا منجر به افزایش خروج واحدهای نیروگاه از مدار تولید شده است.

بنابراین اورهال دکل‌های انتقال انرژی در دستور کار قرار گرفت و پس از هماهنگی انجام شده با معاونت توسعه و بهره‌برداری سازمان آب و برق خوزستان پروژه‌ای جهت انجام اورهال این دکل‌ها تعریف شد که با انتخاب پیمانکار مجرب و نظارت مجموعه فنی و مهندسی شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه دز این پروژه از مورخ 8/10/97 آغاز شد.

فاز اول این پروژه جهت اورهال دکل‌های چهار واحد نیروگاه اول در یک بازه زمانی 20 روزه پیش بینی شده که پس از کسب مجوزهای لازم از دیسپاچینگ ملی و بازار برق و با هماهنگی معاونت بهره‌برداری و توسعه نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان، در زمان اورهال سالیانه واحدهای نیروگاه دز اجرا می‌شود.

اورهال دکل‌های 230 کیلوولت نیروگاه دز موجب افزایش قابلیت اطمینان انتقال انرژی به شبکه سراسری خواهد شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار