اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۴۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
استاندار خوزستان گفت: آب و برق نامه ای به ریاست جمهوری برای بررسی و پیگیری لغو مصوبه اعتبار احیای کارون به سازمان برنامه ریزی، ارسال کند.

غلامرضا شریعتی در کارگروه احیای رودخانه کارون در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: در بحث احیای کارون با وجود آنکه شورای عالی آب و هیات وزیران تامین بودجه آن را تایید کردند اما در سازمان برنامه و بودجه این مصوبه را لغو کرده اند. 

وی همچنین با اشاره به ادامه ریخته شدن فاضلاب شرق اهواز به رودخانه کارون گفت: به دلیل راه اندازی نشدن ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز همچنان فاضلاب در شرق این کلانشهر به رودخانه کارون می ریزد که این وضع سلامت مردم را به خطر می اندازد.

وی بیان کرد: برای جمع آوری فاضلاب شرق اهواز ، تصفیه خانه آماده است اما به دلیل اینکه کلکتور و ایستگاه پمپاژ آن راه اندازی نشده است امکان تصفیه فاضلاب درآن نیست بنابراین فاضلاب همچنان وارد کارون می شود و این پسندیده نیست.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب اهواز باید در کمترین زمان ممکن برای راه اندازی پمپاژ این تصفیه خانه و تعیین پیمانکار طرح اقدام کند.

شریعتی در ادامه این نشست گفت: به دلیل بارش های خوب باران و برف در استان سدهای استان شرایط بهتری پیدا کرده اند ، سازمان آب و برق استان در رهاسازی آب از سدها نهایت دقت را داشته باشند تا روستاها و شهرهای پایین دست، دچار ضرر و زیان نشوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: رهاسازی خارج از ظرفیت رودخانه انجام نشود تا آسیبی به کشاورزان و روستاها وارد نشود و ازسوی دیگر در پایان زمستان و بهار با کمبود آب نیز مواجه نشویم.

شریعتی بیان کرد: 260 میلیارد ریال برای طرحی در تصفیه خانه غرب اهواز در نظر گرفته بودیم اما با توجه به ناموفق بودن طرح ، این اعتبار برای بهبود وضعیت فاضلاب اهواز هزینه می شود.

وی گفت: شرکت آبفای استان نیز در سال 98 برای استان باید برنامه و اقدام عملی داشته باشد ، از سال آینده هم طرح فاضلاب شهرستان گتوند را آغاز کند.

درادامه این نشست شهردار گتوند بیان کرد: گتوند فاقد سیستم فاضلاب است و جوی های روباز مشکلات زیادی را برای سلامت مردم این منطقه ایجاد کرده است، نمونه هایی از التور در این گتوند مشاهده و تایید شده است که به گفته مرکز بهداشت به دلیل نبود سیستم فاضلاب در این شهر است.

صدیقه میری بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اقدامی برای ساماندهی فاضلاب این شهر انجام نداده است و این موضوع نگران کننده شده است.

در کلانشهر اهواز روزانه 330هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز تولید می شود که تنها یک تصفیه خانه در غرب شهر برای تصفیه آنها وجود دارد.

تصفیه خانه غرب اهواز کارایی لازم را برای تصفیه این حجم ازفاضلاب را ندارد اما در تصفیه خانه شرق اهواز در صورت راه اندازی ایستگاه های پمپاژ امکان تصفیه 112 هزار متر مکعب برای پوشش جمعیتی 550هزار نفر وجود دارد که برای یک میلیون و200هزار نفر قابل توسعه است.

ایرنا/
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
comment
0
0
comment جناب شريعتي استانداري شده دبير خانه مجمع نمايندكان شما اختياري نداري لذا حرف هاي بزرك نزن ماندنت در قبال نابودي استان است
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار