اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
رئیس فراکسیون منابع انسانی مجلس:
یک نماینده مجلس گفت: خوزستان همانند یک کارگاه ثروت آفرین برای کشور تلقی می شود.

علی گلمرادی درخصوص انتقال آب کارون ادامه داد: خوزستان پایتخت صنعت، انرژی و اقتصاد کشور تلقی می شود و نباید آن را فدای تامین منافع استان های دیگر کرد.

وی با اشاره به اینکه تصمیم نهادهای سیاسی همچون مجلس و دولت باید در راستای منافع ملی باشد افزود: نه تنها نباید منابع موجود خوزستان را فدای استان های دیگر کرد بلکه باید برای توسعه و پیشرفت کشور ازظرفیت استان های دیگر در خوزستان استفاده کرد.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس با کذب دانستن اظهارات اخیر استاندار اصفهان درباره مصوبه دولت برای انتقال آب گفت: پیش از انتشار نامه تشکر استاندار اصفهان، مجمع نمایندگان خوزستان در نامه ای خطاب به رییس جمهوری از مسکوت گذاشتن مصوبه اشتباه انتقال آب سال های گذشته قدردانی کردند.

وی افزود: رییس جمهوری در حاشیه تقدیم بودجه سال 98 به مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروهی برای ساماندهی منابع آبی کشور خبر داد و به صراحت اعلام کرد که ساماندهی زاینده رود به معنای انتقال آب کارون نیست و از محل مدیریت مصرف می باشد.

این نماینده مجلس گفت: 2 روز پس از حضور رییس جمهوری در مجلس شورای اسلامی، مجمع نمایندگان خوزستان با معاون اول رییس جمهور در همین خصوص جلسه ای داشت و نظرت اعضا مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه برخی با مطرح کردن بحث انتقال آب در روزهای اخیر به دنبال بهره برداری سیاسی بوده اند ادامه داد: انتقال آب یک روش منسوخ و اشتباه است و معتقدیم تامین آب استان اصفهان از طریق مدیریت مصرف امکان پذیر است.

گلمرادی افزود: هیچ کدام از مسئولان خوزستان مخالف انتقال آب شرب از خوزستان به استان اصفهان نیستند اما مساله آنست که صنایع نیازمند مصرف بالای آب نباید در استان های کم آبی همچون اصفهان احداث شود.

وی با نامساعد خواندن شرایط کشاورزی خوزستان بیان کرد:هم اکنون به دلیل کمبود آب در خوزستان شاهد بروز مشکل در بخش کشاورزی این استان هستیم ضمن آنکه دلیل اصلی بروز گرد و غبار با منشا داخلی نیز خشک شدن تالاب ها و کم آبی است.

انتشار مصاحبه استاندار اصفهان در روزهای گذشته که در آن از دولت برای تصویب انتقال آب کارون به اصفهان تشکر کرده بود ، با واکنش های اجتماعی و رسانه ای زیادی در خوزستان روبه رو شد. 

برخی کارشناسان معتقدند میزان آب موجود در رودخانه کارون نسبت به ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بیش از یک ششم کاهش یافته و این به معنی زنگ خطر برای خشک شدن آن به حساب می آید به همین دلیل نباید هیچگونه طرحی برای انتقال یا مصرف بیش از حد کارون اجرا کرد.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار