اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به پیش‌بینی بارندگی در هفته آینده و افزایش دبی کرخه و دز گفت: به اورژانس، هلال احمر و گروه‌های امدادی اعلام آماده‌باش شده است.

کیامرث حاجی‌زاده در نشست بررسی و اتخاذ تصمیمات لازم جهت پیشگیری از وقوع سیل در روستاهای مسیر دز و کرخه که امروز (5 بهمن‌ماه) در بخشداری شاوور شوش برگزار شد، اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر خوزستان در چهار دهه اخیر بی‌سابقه بوده است و افزایش دبی ورودی سدها به ویژه سدهای کرخه و دز موحب بروز مشکلاتی برای مردم شوش، دراویزه باوی، دزفول، شعیبیه شوشتر و بخش مرکزی اهواز شده است. 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: در این شرایط تمهیداتی از سویی ستاد مدیریت بحران خوزستان جهت پیشگیری و جلوگیری از اتفاق ناگوار سیلاب ناگوار سال 95 در این حوزه اندیشیده شد.

وی با بیان اینکه ترمیم سیل‌بندها به ویژه در شعیبیه و شوش از دو سال پیش آغاز شد، گفت: با توجه به اینکه افزایش دبی رودخانه و حجم آبی که امسال وارد سد دز  و کرخه شد بی‌سابقه بوده است، از یک ماه پیش کارگروه مقابله با سیلاب خوزستان برای حوزه دز و کرخه در استان تشکیل شد و سازمان آب و برق موظف شد با یک برنامه‌ریزی دقیق نسبت به رهاسازی آب اقدام کند.

حاجی‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه کشاورزان خشکسالی را از سر گذرانده‌اند، باید از این آب‌ها صیانت شود تا بتوانیم بعد از چند سال که کشاورزان کشت تابستانه خوبی نداشتند، در این زمینه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: از دو هفته پیش ماشین‌آلات برای کمک به شهرستان شوش اعزام شدند و ترمیم سیل‌بندها آغاز شد. که امروز نیز مصوب شد که 40 دستگاه ماشین‌آلات به مناطق مربوطه اعزام شوند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به پیش‌بینی بارندگی در هفته آینده و افزایش دبی کرخه و دز بیان کرد: به اورژانس، هلال احمر و گروه‌های امدادی اعلام آماده‌باش شده است. همچنین تیپ‌هایی از ارتش و سپاه در روستاهای شاوور مستقر می‌شوند.

وی عنوان کرد: چند روستایی که در مسیر رودخانه دز و در معرض خطر سیل قرار دارند باید جابه‌جا شده و اسکان اضطراری داده شوند. همچنین پس از بارندگی باید کانال زهکش شرکت میان‌آب ساماندهی شود. 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: همچنین امروز مصوب شد که جهت احیای تالاب بامدژ و کنترل دبی رودخانه و امن کردن مناطق حاشیه‌ای، آب به این تالاب انتقال داده شود.
منبع: ایسنا
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار