اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۷۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
نماینده مردم ایذه در مجلس:
نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب بدون آمایش سرزمینی ممنوع است.
هدایت الله خادمی در جلسه شورای اداری خوزستان که امروز شنبه، ۶ بهمن ماه در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: دشمنان انقلاب در این سال‌ها تلاش‌های زیادی کردند اما نتوانستند ضربه کاری در این ۴۰ سال بزنند. چیزی که می تواند به ما آسیب بزند مدیریت خود ما است.

وی افزود: فساد اقتصادی اگر بین مدیران باشد می تواند آسیب جدی بزند. مقام معظم رهبری در این زمینه می‌گوید فساد اقتصادی یک بیماری مسری است که اگر منتشر شود می تواند به همه منتقل شود. اگر مدیری از نظر اقتصادی سلامت نداشته باشد نمی تواند مجموعه اش را حفظ کند. اگر پیرو مقام معظم رهبری و امام خمینی هستیم نباید فرزندان مان در کشور دیگری زندگی کنند. این انقلاب ادامه پیدا می‌کند اما باید با مدیریت خوب، آن را بهتر مدیریت کرد.

نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح انتقال آب خوزستان تصریح کرد: تا آمایش سرزمینی در کشوری انجام نشود دست به چنین کاری نمی زنند. در کشور ما هنوز آمایش سرزمینی انجام نشده است اما انتقال آب انجام می شود. ۵۰ سال است که انتقال آب بین حوضه ای در دنیا ممنوع شده است اما ما در کشور به این حرف گوش نمی‌کنیم.

خادمی گفت: می‌گویند ما آب را از زمان شیخ بهایی خریداری کرده‌ایم. برای انتقال آب لابی‌گری می‌کنند. در دولت نیز قدرت اساسی در اختیار دارند. ما به شورای آب اعتقاد نداریم چون ۴۰ سال است در دست یک گروه است که گاه اسم مافیای آب را روی آن می گذارند. 

وی خاطرنشان کرد: اگر قصد بردن آب کارون را داشتید چرا پنج سد روی آن زدید. این نیروگاه‌ها باید حداقل 9000 وات برق تولید می کردند که به دلیل کمبود آب تنها توانستند ۲۰۰۰ وات تولید کنند. محصول خرمای آبادان و خرمشهر امسال نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش پیدا کرد. از نظر کیفی از این خرماها هر سال بیش از 20 درصد درجه یک بود اما امسال تنها یک درصد آنها درجه یک بود. 

نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی افزود: انتقال آب زیان های زیادی دارد که ما از آنها مطلع نیستیم. طرح بهشت آباد به صورت غیرقانونی در حال انجام بود که با پیگیری‌های انجام شده متوقف شد اما بعد طرح خرسان و بعد جای دیگری شروع شد. اگر این وضعیت را اصلاح نکنیم باید تمام مردمان ۴۰ سال آینده به اصفهان کوچ کنند. با انجام این کارها در خوزستان، نظام ضرر می‌کند. ایذه و باغملک هنوز آب شرب ندارند و روزی ۱۵ ساعت قطعی آب دارند. 

خادمی تاکید کرد: از مدیران ارشد انتظار دارم به ما کمک کنند. تا آمایش سرزمینی انجام نشده است انتقال آب بین حوضه ممنوع است. استان اصفهان آب شرب نیاز ندارد؛ میانگین مصرف آب شرب ۱۸۰ لیتر است در حالی که مصرف اصفهان ۲۲۰ لیتر است. میانگین فضای سبز در کشور حدود ۱۲ متر مکعب است اما این میانگین در اصفهان بیش از ۳۵ متر مکعب است. در اصفهان برنجکاری نیز انجام می شود. 

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی تشکیل شد که برابری و برادری را ایجاد کرده و تبعیض ایجاد نکند. در دهه ۶۰ همه زیر یک پرچم بودیم، ملی فکر می کردیم و به دنبال منافع بخشی و حزبی نبودیم ولی مسئولان حالا بخشی فکر می‌کنند. اگر در بین وزرا نماینده نداشته باشید کاری برای شما انجام نمی‌شود. مدتی قبل در کرمان کارخانه فولاد افتتاح شد. اگر تمام کارون را نیز به کرمان و اصفهان ببرید باز کافی نیست.

منبع: ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
comment
0
0
comment قانون چه میگوید؟
لطفا از لحاظ قانونی کار را بررسی کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار