اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
کارشناس فوتبال:
یک کارشناس فوتبال گفت: در خوزستان ظرفیت و پتانسیل لازم را از نظر استعداد داریم ولی باتوجه به این که تیم های خوزستانی از نظر مالی حمایت نمی شوند، چهار تیم در لیگ برتر کشور زیاد است.
با بیان این که ما در استان ظرفیت و پتانسیل لازم را از نظر استعداد داریم ولی باتوجه به این که تیم های خوزستانی از نظر مالی حمایت نمی شوند، معتقدم که چهار تیم برای خوزستان در لیگ برتر زیاد است، اظهارکرد: متاسفانه به فوتبال خوزستان توجه نمی شود و نمونه آن این است که می بینیم نفت آبادان اگر چه هواداران بسیاری دارد و نام نفت را هم به یدک می کشد ولی با مشکات مالی بسیاری مواجه است، به صورتی که مربیان و بازیکنان تیم های پایه باشگاه حقوق ماه های ابتدایی فعالیت خود را هنوز دریافت نکرده اند، ضمن این که اگر پولی هم به باشگاه تزریق شود، مدیرعامل باید بدهی های گذشته را پرداخت کند.

عملکرد نفت آبادان در نیم فصل اول راضی کننده بود

وی در ادامه در خصوص وضعیت تیم فوتبال نفت آبادان، عنوان کرد: باتوجه به وقفه ای که ابتدای فصل درخصوص انتخاب اعضای جدید هیات مدیره باشگاه به وجود آمد، این موضوع برای مدیریت باشگاه مشکل ساز شد و نتوانست آن طور که باید و شاید در زمینه آماده سازی تیم و انتخاب بازیکن موفق عمل کند، البته به نظر من باتوجه به این مشکل، عملکرد نفت در نیم فصل اول راضی کننده بود و تیم در پایان نیم فصل از منطقه خطر دور شد، ضمن این که اگرچه این تیم از دور رقابت های جام حذفی کنار رفت ولی عملکرد خوبی داشت

بازیکن سابق تیم فوتبال نفت آبادان ادامه داد: امسال تعدادی از بازیکنان آکادمی صنعت نفت وارد تیم بزرگسالان شدند و فرصتی برای این که خود را نشان دهند، به دست آوردند و در حال حاضر نیز سه بازیکن نفت به عضویت تیم جوانان و امید در آمده اند. در مجموع باتوجه به هواداران بسیاری که نفت آبادان دارد، سطح انتظارات هم از این تیم بالا است و همین بار مسوولیت را کمی سنگین کرده است و نفت باید نیم فصل دوم با کیفیت بهتری وارد لیگ شود.

وی گفت: متاسفانه باشگاه نفت آبادان مشکلات مالی دارد و سخت است که تیمی با این بضاعت مالی وارد بازار نقل و انتقلات شود. تیم هایی مانند سپاهان و تراکتورسازی که وضعیت مالی بهتری دارند، توانسته اند در جذب بازیکن موفق تر باشند اما نفت نتواسته نقاط ضعف خود را برطرف کند، ضمن این که پس از جدایی کرار نتوانست بازیکنی را جایگزین او کند. من فکر می کنم باتوجه به این که تیم ها با آمادگی خوبی وارد نیم فصل دوم می شوند ولی نفت هنوز نتواسته نقاط ضعف خود را پوشش دهد، کار سختی خواهد داشت و به نظرم صنعت تا این لحظه از برنامه های آمادگی خود عقب افتاده است. مدیرعامل باشگاه تلاش های خوبی دارد و امیدوارم در فرصت محدود باقی مانده در جذب بازیکن به نتیجه برسد.

شریفی بیان کرد: اگر صنعت نفت بخواهد با همان ترکیب نیم فصل اول به کار خود ادامه دهد، فکر می کنم در نیم فصل دوم کمی تهدید شود، البته به اعتقاد من این تیم سقوط نمی کند زیرا با همین ترکیب و کادرفنی، بازی های بزرگی را در نیم فصل اول پشت سر گذاشت. همچنین من سرجیو را گزینه مناسبی برای نفت آبادان دیدم زیرا در فرصت کمی که در اختیار داشت، در مجموع خوب کار کرد. او توجه خوبی به بازیکنان جوان داشت و بازی های با کیفتی را هم از تیم شاهد بودیم و اگر فرصت بیشتری در اختیار سرجیو قرار داده شود و بتوانند بازیکنان با کیفیت تر را هم جذب کند، می تواند نفت را به جایگاه خوبی برساند.

قطبی می تواند فولاد را به جایگاه واقعی خود برساند

وی در ادامه درباره تیم فولادخوزستان نیز عنوان کرد: فولاد تیمی با ساختار و با برنامه در فوتبال ایران است و در مدت زمانی که در لیگ برتر بوده به مقام قهرمانی نیز رسیده و هم این که در رده های پایه، آکادمیک کار کرده است. از فولاد در شروع فصل انتظار بیشتری می رفت ولی متاسفانه در نتیجه گیری مطلوب عمل نکرد، به صورتی که هواداران نیز کمی ناراحت شدند. 

این کارشناس فوتبال افزود: در ادامه نیز قطبی سرمربی تیم شد و او مربی است که از فوتبال ایران شناخت کامل دارد و شروع خوبی هم با فولاد داشت. فکر می کنم فولاد به عنوان یک باشگاه با ساختار با جذب یک مربی خوشنام، باتجربه و با برنامه، در نیم فصل دوم حرف های خوبی برای گفتن دارد. فولادی ها در تعطیلات نیم فصل آمادگی مطلوبی داشتند.

وی بیان کرد: مردم نیز از حضور قطبی در فولاد خوشحال هستند و حمایت خود را هم اعلام کرده اند. به نظر من قطبی می تواند فولاد را به جایگاه واقعی خود برساند. افتتاح ورزشگاه اختصاصی این باشگاه نیز می تواند بسیار به این تیم برای نتیجه گیری کمک کند.

شریفی عنوان کرد: در حال حاضر فاصله امتیازی تیم های بالایی جدول به صورتی است که اگر فولاد روند نتیجه گیری خود را حفظ کند، می تواند به سهمیه آسیایی هم برسد. در کل حضور قطبی خاصی انگیزه خاصی به تیم داده است و به نظرم این مربی ظرفیت خوبی محسوب می شود.

استقلال خوزستان با معجزه می تواند در لیگ برتر بماند

وی همچنین در ارزیابی از وضعیت تیم فوتبال استقلال خوزستان، گفت: استقلال باتوجه به مشکلاتی که ابتدای فصل برای آن به وجود آمد و بلاتکلیفی که در بحث مدیریتی داشت، با هدایت داریوش یزدی که به او خسته نباشید هم می گویم، خیلی سریع تیمی را برای حضور در لیگ آماده کردند. به نظرم یزدی تیمی جوان، بومی و خوبی را بست و حتی ابتدای فصل هم خوب نتیجه گرفت ولی در ادامه با مشکلات حاشیه ای که ایجاد شد، یزدی نتوانست دوام بیاورد و بوستانی جایگزین او شد.

این مربی بیان کرد: بوستانی هم نشان داد که می توان به او اعتماد کرد زیرا تیم را به خوبی جمع و جور کرد ولی به اعتقاد من باتوجه به شرایط فعلی و همچنین بحث کسر شش امتیاز، استقلال خوزستان کار خیلی سختی دارد. این باشگاه باید بتواند ضمن این که انگیزه بازیکنان را بالا ببرد، مشکلات مالی را هم برطرف کند. به نظر من استقلال خوزستان با معجزه می تواند خود را در لیگ برتر حفظ کند.

علیرضا مرزبان در پایان نیم فصل نمره قبولی گرفت

وی در ادامه نیز درخصوص نفت مسجدسلیمان، گفت: نفت در هفته های ابتدایی حضور آقای مرزبان خیلی خوب نتیجه نگرفت و امتیازات بسیاری را از دست داد و حتی این بحث به وجود آمد که شاید اصلا تغییر مربی نیاز نبود ولی هرچه به پایان نیم فصل نزدیک شدیم، نفت مسجدسلیمان از نظر هماهنگی و انضباط تیمی بهتر و همین باعث شد که تیم از نظر جدولی در حاشیه امنیت قرار بگیرد و این نوید روزهای خوب بود.

شریفی بیان کرد: در مجموع مرزبان در پایان نیم فصل نمره قبولی گرفت و این نوید را به طرفداران نفت داد که تیم شان می تواند در ادامه حرف هایی برای گفتن داشته باشد. همچنین از جمله مشکلات تیم های خوزستانی، بحث مالی باشگاه ها است زیرا همین محدودیت ها اجازه نمی دهد که یک مربی بتواند کیفیت تیم خود را بهتر کند.

وی عنوان کرد: البته نفت مسجدسلیمان همچنان خطر سقوط را احساس می کند و این نگرانی نیز وجود دارد و اگر بخواهیم به نتایج نیم فصل اول نگاه کنیم، خیلی خوشبینانه است زیرا باید به این تیم بیشتر توجه شود وحمایت نباید در حد شعار باشد و باید از نظ مالی حمایت شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار