اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان مطرح کرد:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه احتمال وقوع سیلاب وجود دارد، گفت: اگر این بارندگی‌ها مدیریت نشود احتمال تکرار سیل 95 وجود دارد.

کیامرث حاجی‌زاده در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان که امروز (7 بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بارندگی امسال در طول 40 سال اخیر بی‌سابقه بوده است و با تعامل همه دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران وضعیت کنترل شد و تلفات جانی و خسارت نسبت به سال‌های گذشته کمتر بود.

وی با اشاره به اطلاعیه و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی در خصوص بارش‌های فراگیر، تصریح کرد: وضعیت سدهای دز، کرخه و مارون در مرحله‌ای قرار گرفته که سازمان و آب و برق برنامه‌ریزی کرده در مدت یک ماه رهاسازی آب را انجام دهند تا مشکلی برای سدها ایجاد نشود و مانند سال 95 مجبور نشویم یکجا آب را رهاسازی کنیم و خسارات زیادی وارد نشود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در 30 تا 40 روز اخیر اقدامات زیادی انجام شد و سیل‌بندهایی که در سال 95 در اکثر مناطق از بین رفته بودند، ترمیم شدند؛ این سیل‌بندها با حداقل اعتبار و تعامل بین‌بخشی ترمیم شدند. با تعامل بین‌بخشی و تجهیزات شرکت‌های عضو ستاد مدیریت بحران خوزستان، سیل‌بندها در شعببیه شوشتر، زاویه دزفول، شوش و روستاهای بخش مرکزی اهواز مدیریت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان این که حوضه دز تک سدی است بیان کرد: در بالادست دز  رودخانه دیگری نیست، سد بختیاری نیز که قرار بود در دولت‌های گذشته ساخته شود انجام نشد و در این دولت نیز ادامه پیدا نکرد که موجب شد ما سد دز را به عنوان یک تک سد داشته باشیم .
وی افزود: از ابتدای ساخت سد دز رسوب برداری انجام نشده که براساس گزارش‌های سازمان آب و برق، این سد حدود 30 درصد رسوبات دارد که نیازمند مدیریت جدی است.

حاجی‌زاده بیان کرد: باید از امروز آمادگی مضاعفی داشته باشیم زیرا هنوز  تهدید سیلاب وجود دارد. اگر بارندگی‌های امسال به خوبی مدیریت نمی‌شد چند بار سیل سال 95 رخ می‌داد که اکنون نیز اگر مدیریت نشود ممکن است سیل مانند سال 95 رخ دهد.
منبع: ایسنا
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار