اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹

شوشان - زینب جاسمی‌زرگانی:

برخی از خانمها شرایطی را برای خود رقم می زنند که بتوانند شغلی داشته باشند و منابع مالی خود را تامین کنند و بعضا از کم بودن درامد خود معترض اند چرا که هزینه رفت و آمد ، مهدکودک و مخارج جانبی و خروجشان از منزل نمی شود و در پایان مبلغی برای پس انداز نمی ماند. به غیر از اینکه بیرون رفتن از منزل و ...چه مواردی را به دنبال دارد...خستگی پس از محیط کار، عدم داشتن حوصله و توان کافی برای برخورد مناسب با همسر و فرزند و ...در نهایت امکان سردشدن روابط عاطفی خانواده ...

البته کار کردن زنی که بتواند به رضایت خاطر زن کمک کند و او را از افسردگی و خانه نشینی برهاند و شادی آور باشد و اینکه دارای تخصص یا صاحب فنی باشد که انجام کار برایش مشکل نباشد که با خستگی مفرط به منزل بازگردد و درآمد کافی که ارزش بیرون رفتن از منزل را داشته باشد و در نهایت بتواند وقتی برای بچه و همسر بگذارد خیلی هم خوب است .

اما اگر خانمی در شغل خانه داری ، همسر داری و فرزنداری با آرامش گذران عمر کند و از آینده مالی و اقتصادی خود کمتر نگرانی داشته باشد، طبیعتا به ازدواج و فرزند اوری روی می اورد. و این موضوع باعث می گردد و کمک می کند دغدغه هایی که خانمها بویژه جوانترها در بیرون از منزل دارند از آنها دور شده و این امر در بنیان خانواده و کاهش آمار جدایی ها نقش موثری ایفاد می کند.
در نگاه کلی به جمعیت تحصیلکرده ها و فارغ التحصیلان، جمعیت دختران غالب بر پسران هستند و این موضوع یک موضوعی توقع برانگیز و خطرناک است ...به ویژه در شهرهایی که فرصت شغلی محدودتر است بیشتر مشهود می شود و ناچارا در برخی خانواده ها بویژه خانواده های پرجمعیت در راستای فرار از این وضعیت ممکن است به ازدواج غیر دلخواه خود پناه ببرند و نهایتا ممکن است منجر به شکست شود. این مسائل که واقعیاتی از جامعه است باید در برنامه ریزی های کشور دیده شوند .

هرچند اعتماد به نفس،توانایی تصمیم گیری ، خودکفایی زنان از شرط های اولیه جذابیت زنان به حساب می آید.  


ما از دولت خواستار نگاه جدی به مقوله خانواده هستیم و کم کاری ها را نمی پذیریم ...
 چرا احیای فرهنگ کار در خانه و احداث مراکز توانمندسازی بانوان در کلانشهر اهواز مورد توجه قرار نگرفته است؟
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار