اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
عضو فراکسیون مستقلین مجلس:
عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: هر چند که برخی نمایندگان از بیم کم شدن حضورشان در دید مردم، مخالف استانی شدن انتخابات هستند اما تحقق این مسئله به نفع مصالح ملی است.
عبدالله رضیان در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی از مزیت‌ها و معایب استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: یکی از بزرگترین چالش‌های پیش‌روی نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان شهرستانی، انتظار و درخواست مردم برای رفع مشکلات جاری و روزمره است و نمایندگان هم به دلیل نیاز به رأی مردم، خودشان را وارد مقولاتی می‌کنند تا بتوانند رضایت موکلانشان را همچنان حفظ کرده و در کانون توجه باشند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: شرایط به گونه‌ای شده که نمایندگان در راهروهای مجلس و دستگاه‌های اجرایی نوعاً در پی چانه‌زنی و صحبت با مدیران اجرایی برای حل مشکلات خُرد موکلان‌شان هستند و کمتر به فکر مسائل کلان و ملی هستند به همین دلیل برخی نمایندگان مجلس برای رفع این نقیصه، طرح استانی شدن انتخابات مجلس را به جریان انداختند تا قوه مقننه به ریل اصلی‌اش که قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن است، بازگردند.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس ادامه داد: هر چند که برخی نمایندگان از بیم کم شدن حضورشان در دید مردم، با این طرح مخالف هستند اما استانی شدن انتخابات به یقین به نفع منافع و مصالح ملی است در حالی که ارتقای جایگاه و منزلت نمایندگی از خُرد و منطقه‌ای به کلان و ملی، موقعیت بهتری را برای تصویب قوانین جامع‌تر و ایجاد شرایط بهتر برای همان مناطق دور افتاده روستایی و شهرستانی که این نمایندگان در سطحی محدود در حال انجامش هستند، فراهم می‌کند.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس، استانی شدن انتخابات را مرتبط با شوراهای شهر و روستا دانست و افزود: به نظر بنده قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا اشکالات جدی دارد، به عنوان نمونه اعضای برخی شوراهای محلی که نمونه‌های آن هم کم نیست به جای پیگیری و رفع مشکلات و مطالبات مردم، به فکر زد و بند و حداکثری کردن منافع خودشان هستند از این روست که معتقدم همزمان با استانی شدن انتخابات مجلس باید ساختار و جایگاه پارلمان‌های شهری و شهرداری‌ها نیز اصلاح شده و ارتقا یابد.

رضیان، استانی شدن انتخابات مجلس را همچنین موجب احیای نظام حزبی دانست و افزود: یکی از شروط احیای نظام حزبی و جایگزین شدن این نظام به جای نظام فعلی، استانی شدن انتخابات مجلس است. هر چند که ممکن است در کوتاه مدت توفیقی حاصل نشود اما به یقین در دراز مدت موجب احیا و فعال‌تر شدن نظام حزبی می‌شود البته حرکت به این سمت نیازمند پاسخگوتر شدن احزاب است که در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار