اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: سیلی که در روزهای اخیر برخی روستاها را تهدید کرد با حضور و همراهی مردم مهار شد.
کیامرث حاجی زاده شامگاه شنبه در جلسه ای که به منظور بررسی وضعیت سیل در استان خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: بارش های اخیر باران در تاریخ چهل ساله استان بی سابقه بوده است. مدیریت کردن این حجم از بارش تنها به دلیل آمادگی ای بود که از قبل به وجود آمده بود. در همین راستا ۳۵ جلسه تنها در ستاد بحران استانداری خوزستان تشکیل و جلسات بسیاری نیز در سطح فرمانداری ها و کارگروه های استانی برگزار شد.

وی افزود: مسئولیت ستاد بحران در شرایط بحرانی همچون بروز سیل تنها مدیریت اوضاع است اما در این چند وقت اخیر این ستاد فعالیت اجرایی نیز انجام می داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان اینکه موفقیت در زمینه مهار سیل تنها با همراهی مردم صورت گرفت، اظهار کرد: بر اساس قانون سازمان مدیریت بحران کشور، پنج درصد از اعتبارات تملک دارایی دستگاه ها باید به منظور اجرایی شدن مصوبات شورای بحران هزینه شود. این مسئله باید به صورت جدی از سوی دستگاه ها مورد بررسی قرار بگیرد.

 وی گفت: خوشبختانه سیل سال ۹۵ در سال جاری تکرار نشد و این موضوع حاصل هم اندیشی و مدیریت در صحنه بوده است؛ به طور حتم در صورتی که مسئولان پای کار باشند این سیل تکرار نخواهد شد.

حاجی زاده تصریح کرد: استان خوزستان یک استان فقیر نیست و دستگاه های استان نباید منتظر رسیدن اعتبارات بمانند، مدیران دستگاه ها باید به دنبال دریافت اعتبار بروند و تنها به منتظر ماندن بسنده نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان اظهار کرد: کارگروه مقابله با سیلاب در کشور بر عهده وزارت نیرو و در استان ها برعهده سازمان آب  و برق است.  مدیران دستگاه های اجرایی تلاش کنند مشکلات موجود در این حوزه مرتفع شوند. دستگاه ها باید در شرایط بحرانی پای کار بیایند،اما متاسفانه در این زمینه کم کاری صورت می گیرد.

مهر/

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار