اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز گفت: فضای مجازی با همه ویژگی های مثبت یا منفی آن یک رقیب شدید برای کتاب است البته اگر فضای مجازی ثمره و دستاورد عقل رحمانی باشد میتواند در کنار کتاب یک مکمل باشد.

آیت‌الله سیدابوالحسن حسن‌زاده چهارشنبه در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان اظهار داشت: آن‌ها تمام تلاش خود را انجام دادند که جشن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب برگزار نشود و اطمینان داشتند که به هدف شوم‌شان خواهند رسید اما این جشن برگزار شد. 

وی بیان کرد: نمایشگاه‌ها ارزشمند هستند چراکه هر نمایشگاهی نشان دهنده ثمرات و دستاورد یک تلاش است مانند نمایشگاه لباس، نمایشگاه خودرو، نمایشگاه لوازم خانگی اما بهترین نمایشگاه، نمایشگاه کتاب است چراکه نمایشگاه کتاب نشان دهنده تلاش های علمی و مجاهدت های فکری است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آیات و روایات در حوزه کتاب و آیه 'نون والقلم و مایسطرون' توضیح داد: این بدین معنا نیست که شیطان به افکار انسان ها راه پیدا نمی کند بلکه شیطان در عقل و فکر انسان هم راه پیدا می‌کند.

وی گفت: فکر و عقل شیطانی هم داریم اما عقل رحمانی که خداوند متعال آن را مایه برتری انسان بر دیگر موجودات قرار داده است وقتی فعال می شود نتیجه‌اش دانش و علمی است که به صورت کتاب ارایه می‌شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که امروز مطالعه و کتاب رقبای جدی پیدا کرده است ادامه داد: فضای مجازی با همه ویژگی های مثبت یا منفی آن یک رقیب شدید برای کتاب است البته اگر فضای مجازی ثمره و دستاورد عقل رحمانی باشد میتواند در کنار کتاب یک مکمل باشد.

فیلترینگ راه حل نهایی نیست

وی گفت: جامعه امروز طوری نیست که با فیلتر کردن بتوان جلوی انتشار کتب ضاله و مطالب دیگر را گرفت. 

حسن زاده ادامه داد: با وجود این که در قانون نیز برخی مسایل وضع شده است و براساس قوانین دادگستری ورود تجهیزات دریافت ماهواره ممنوع است اما آیا تا به امروز توانستیم جلوی چند درصد از این تجهیزات را بگیریم.

وی گفت: مسئولان حوزه اجتماعی آماری در این حوزه ارایه بدهند که چند درصد خانه ها تجهیزات ماهواره ای دارند و آیا قانون توانسته جلو آنها را بگیرد.

وی ادامه داد: البته گاهی اوقات و در مقطعی می توان از برخی اتفاقات و موضوعات جلوگیری کرد اما راه حل اساسی، عمومی و نهایی نیست لذا باید گفت چاره ای جز تقویت بنیه های فکری مردم در سنین و رشته های مختلف نداریم. 

امام جمعه موقت اهواز در پایان بیان کرد: بخش مهمی از تقویت بنیه های فکری جامعه از طریق کتاب، رسانه و شبکه های مختلف است و امیدوارم نمایشگاه کتاب خوزستان راهی برای تقویت بنیه های فکری باشد.

ایرنا/
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار