اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
شوشان در شهرستان اندیکا
رشید زلقی فعال سیاسی استان خوزستان :ﻧﺴﺨﻪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻧﺎﮐﺎم اﺳﺘﮑﺒﺎر در ﺑﺮاﺑﺮ ﻣﻠﺘﻬﺎی آزادی ﺧﻮاه ، ﺗﺮور و ﺟﻨﺎﯾﺖ اﺳﺖ.
ﺴﺨﻪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻧﺎﮐﺎم اﺳﺘﮑﺒﺎر در ﺑﺮاﺑﺮ ﻣﻠﺘﻬﺎی آزادی ﺧﻮاه ، ﺗﺮور و ﺟﻨﺎﯾﺖ اﺳﺖ

جنایت تروریستی انفجار اتوبوس در مسیر خاش به زاهدان در سیستان بلوچستان که به شهادت  و جراحت دها فرزند حافظ امنیت ملی انجامید، فصل جدید استراتژی انتقال ناامنی از مرزهای غربی به شرق کشور است .

بر خلاف شعار های پر زرق برق رسانه های حامی تروریسم بخصوص در منطقه ،تلاش برای خاورمیانه امن ،تنها یک شوآف تبلیغاتی برای سرپوش گذاری بر جنایت و کج فهمی های مکرر این رژیم های بی خرد و وارونه جلو دادن حقایق منطقه ای است .

آشوب در خاورمیانه و تلاش انتحاری برای زمین گیر نمودن کشور ایران با توسل به نا امن سازی منطقه ، فصل جدیدی از بازی خطر ناک حامیان منطقه ای تروریسم با آتش است .

پس از انفجار دیروز ثابت شد انتقال پایگاهای نظامی داعش از همسایه های غربی به افغانستان یک توهم یا تئوری نیست ، که یک عملیات در حال انجام است.

به نظر می رسد اکنون اهمیت مذاکره ایران با طالبان و تلاش برای کانالیزه کردن فعالیت این گروه در قالب یک جریان تابع قانون ، و نقش آفرینی بیش از بیش این گروه در ساختار حاکمیت کشور افغانستان بیش از پیش مشخص می شود .

ایران هوشمندانه در تلاش است تا در فرایند مذاکره با طالبان ، مشی نظامی این جریان را به سیاسی تبدیل ساخته واز تشکیل اتئلاف بزرگ برای ترور پیشگیری نماید .

نقطه مقابل این تلاش البته ،آمریکایی ها هستند که ماهاست در تلاشند تا بسط نفوذ خود در عناصر تندرو طالبان ،زمینه ایجاد اتئلاف بین جریانهای تندرو طالبان با عناصر منتقل شده داعش به همسایگان غربی ایران را فراهم نمایند .

از سوی دیگر نیز، اسرائیل با حمایت دولت تندرو فعلی آمریکا و همراهی برخی همسایگان تندرو قصد داشت در ورشو ائتلافی جهانی علیه ایران در مسیر اقتدار رقم زند که بواسطه رفتار هوشمندانه ایران در برابر خصومتهای ایلات متحده و بدعهدی اروپا این نشست پیش از برگزاری منتج به شکست مفتضحانه دیگر و خشم بیش از پیش آنها از دیپلماسی مقتدرانه ایران گردید است .

منتقدین مذاکره ایران با طالبان امروز بیشتر از گذشته به اهمیت این موضوع پی خواهند برد که حضور ایران در مذاکرات صلح افغانستان ،که البته با هماهنگی دولت قانونی افغانستان در جریان بوده است ،نه تنها مداخله در امور داخلی همسایگان نبوده بلکه عملیاتی حیاتی و پیشگیرانه در مقابل نفوذ تروریسم در منطقه بهه شمار می آید .

فارغ از نتایج آتی مذاکرات ،باید اذعان داشت تلاش هوشمندانه ایران برای برهم زدن سناریوی خطرناک آمریکای ها و همراهان منطقه ای آنان نشان از نوعی بلوغ در سیاست خارجی است که ضمن دفع تهدیدها علیه کشور و ناکامی دشمنان ، می تواند زمینه پایان سالها جنگ داخلی در کشور همسایه باشد . 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار