اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
در سی‌امین سالگرد تاسیس انجمن خیریه چهارده معصوم اهواز عنوان شد؛
عضو هیات مدیره انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) اهواز از خودکفایی ۱۹۶۳ خانواده تحت پوشش این انجمن در یک دوره پنج ساله خبر داد.
انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز از جمله خیریه های با سابقه ای است که سی سال پیش در سال ۱۳۶۷ توسط گروهی از خیرین تاسیس شد و در حال حاضر تعدا ۱۶۰۰ خانوار را تحت پوشش قرار داده است. حمایت های این خیریه در زمینه های همچون ارائه مستمری ماهیانه از جمله کمک هزینه ازدواج،  مسکن، درمان، لوازم  ضروری منزل می باشد؛ از دیگر فعالیت های انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز می توان به فعالیت های مختلف در زمینه های آموزشی و کاریابی اشاره کرد.



به مناسبت سالگرد این انجمن همایشی در شامگاه ۳۰ بهمن ماه در تالار مهر اهواز با حضور خیرین و مسئولین مختلف برگزار شد. در این مراسم عضو هیئت مدیره انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز اظهار کرد: انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) نخستین انجمنی است که در خوزستان به صورت منظم کار می‌کند و انجمن را از حالت سنتی به حالت اداری تبدیل کرده است.

وی گفت: در این ۳۰ سال، انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) خانواده‌های تحت پوشش خود که شامل ایتام، مستمندان و گاهی از کارافتادگان یا برخی خانواده‌های طلاق هستند را تحت پوشش قرار داده است.

نیزاری با اشاره به تعداد افراد تحت پوشش این انجمن خیریه، بیان کرد:  در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ خانوار و بیش از ۴۰۰۰ نفر تحت پوشش این انجمن هستند.

عضو هیات مدیره انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) اهواز در خصوص خدمات این انجمن ، گفت: مستمری ماهیانه، سبد کالا، تامین برخی لوازم خانگی، مساعدت در تامین مسکن، تامین درمان و دارو، مساعدت جهت تامین جهیزیه و اجرای طرح‌های خود اشتغالی برخی از خدمات این انجمن به مددجویان است.



وی بیان کرد: همه این اقدامات انجام نشد مگر به واسطه اینکه خیرین این شهر در همه زمینه‌ها همراه انجمن شدند.

نیزاری افزود: این انجمن هیچ‌گونه وابستگی حزبی یا گروهی ندارد و گروه‌های مختلف که صرفا اعتقاد و اعتماد به کار خیر دارند با این انجمن همراه هستند.

عضو هیات مدیره انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) اهواز با بیان اینکه واحد اشتغال انجمن، این خانواده‌ها را خودکفا می‌کند، گفت: در یک دوره پنج ساله ۱۹۶۳ خانواده را خودکفا کرده‌ایم. واحد اشتغال جزو واحدهایی است که چندین بار مقام نخست را در خوزستان و اهواز به دست آورده است.



وی ادامه داد: انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) با سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان قراردادی منعقد کرده است تا  نیروهای تحت پوشش خودمان را متناسب با جنسیت و تواناییشان توانمند کنیم و آنها را در واحد اشتغال انحمن با کسب و کار پیوند دهیم.



نیزاری افزود: همچنین واحد فرهنگی انجمن در سطح کشور مقام نخست را کسب کرد و  آموزشگاه معرفت که کار فرهنگی این انجمن را انجام می‌دهد، لوح تقدیری از رئیس جمهور وقت اخذ کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم، جشن گلریزان برگزار و کمک ‌های خیرین جمع‌ آوری شد.

هورنیوز/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار