اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
عضو شورای شهر اهواز مطرح کرد:
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات زیرساخت‌های فاضلاب اهواز، گفت: زیرساخت فاضلاب اهواز برای منازل ویلایی تعریف شده است که مسلما این سیستم جوابگوی شرایط کنونی نیست.
محمدرضا ایزدی با اشاره به آبگرفتگی‌های اخیر در برخی مناطق اهواز در پی بارندگی‌ها، اظهار کرد: سیستم فاضلاب اهواز مربوط به حدود ۴۰ سال پیش است و مشکل ما در سیستم فاضلاب به زیرساخت‌ها برمی‌گردد. در گذشته در ملک ۵۰۰ متری چهار نفر زندگی می‌کردند اما اکنون منزل ویلایی به آپارتمان با سکونت ۴۰ نفر تغییر کرده است و سیستم فاضلاب کنونی جوابگوی اهواز نیست. 

وی افزود: ۴۰ سال پیش سیستم فاضلاب برای همان مقطع و شرایط پیش‌بینی شده بود در صورتی که کارهای زیرساختی و عمرانی باید حداقل برای سه تا چهار دهه آینده پیش‌بینی شود. 

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه به کارهای زیرساختی نگاه علمی نشده است، گفت: متاسفانه پیش‌بینی لازم حتی در مناطقی مانند کیانپارس، پادادشهر و کوی ملت دیده نشده است. در مناطق مختلف اهواز زیرساخت فاضلاب برای منازل ویلایی تعریف شده است که مسلما این سیستم جوابگوی شرایط فعلی نیست. 

ایزدی با اشاره به لزوم لایروبی سیستم فاضلاب، تصریح کرد: در سال ۷۲ یا ۷۳  زمانی که سیستم فاضلاب زیر نظر شهرداری بود شهرداری هر سال لایروبی را انجام می‌داد. همچنین شرکت آبفا که تاسیس و متولی فاضلاب شد تا زمانی که خودش کار می‌کرد لایروبی را انجام می‌داد اما در چهار سال اخیر که کار لایروبی به پیمانکار محول شد لایروبی انجام نشده است. بنابراین در این شرایط کشش دفع فاضلاب ساختمان‌ها و دفع آب‌های سطحی در سیستم فاضلاب اهواز وجود ندارد.

عضو شورای شهر اهواز تاکید کرد: زیرساخت‌های شبکه آب و فاضلاب اهواز باید اصلاح و شرایط امروز و آینده پیش بینی شود.

وی عنوان کرد: اهواز همسطح است و شیب ندارد تا آب به جاهای عمیق هدایت شود؛ زمانی که آب از طریق سیستم فاضلاب دفع نشود در خیابان‌ها و منازل باقی می‌ماند و مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کند. 

ایزدی افزود: تا زمانی که مشکل سیستم فاضلاب رفع نشده است باید شرکت آبفا با همکاری شهرداری نسبت به لایروبی اقدام کند تا مردم گرفتار مشکلات نشوند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار