اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
شوشان - مهدی شیخ انصاری:

رهبری معظم انقلاب اسلامی در بهمن ماه امسال و در ورود انقلاب اسلامی بزرگ مردم ایران به دهه ی پنجم تولد این حماسه عظیم و تاریخی با صدور بیانیه ای راهبرد آینده انقلاب و کشور را در ورود به پنجمین دهه ی انقلاب را تبیین فرمودند.

مقام معظم رهبری در این بیانیه که به نام بیانیه گام دوم اتقلاب یاد می شود ، ضمن اشاره به تجربیات و دستاوردهای چهل ساله جمهوری اسلامی ایران در فراز و فرود های خود مسیر آینده اتقلاب و کشور را ترسیم کردند که نقش جوانان و آینده سازان میهن اسلامی را در ایجاد تمدن بزرگ اسلامی و تحقق آن بسیار اثرگذار و مهم دانسته اند.

جوانان کشورمان در تمامی عرصه های انقلاب چه در دوران مبارزه علیه رژیم ستمشاهی و چه در دوران به ثمر نشستن انقلاب و دفاع از میهن اسلامی در سالهای حماسه و ایثار و چه در دوران سازندگی و توسعه کشور نقش بسزا و مهم ایفا کردند .

خودکفایی و پیشرفت در عرصه های مختلف علمی از جمله علوم ژنیتک ، علوم هسته ای ، فضا  ، نظامی و موشکی ، نانو ، سلول های بنیادین و دیگر علوم مختلف نمونه هایی از پیشرفت های کشورمان در چهل سال گذشته می باشد که بدست جوانان ایرانی به ثمر نشسته است.

مقام معظم رهبری در این بیانیه با اشاره به تجارب گذشته و فراز و فرود انقلاب اسلامی ایران همگان را به تلاش و کوشش برای ایجاد حرکتی بزرگ برای پیشرفت و تحقق تمدن اسلامی دعوت و رهنمود می سازند .

ایران بزرگ ما که مهد عالمان و دانشمندان بزرگ از جمله ابن سینا ، ابوریحان بیرونی ، زکریای رازی ، حافظ ، سعدی ، خوارزمی می باشد زمینه ساز علوم و رشته های بزرگی در تاریخ علم بوده اند که دانشگاه بزرگ و تاریخی جندی شاپور نمونه ای از این جایگاهی علمی ایران بزرگ است که طبق سند یونسکو نخستین دانشگاه جهان معرفی شده است.

توجه به روحیه معنوی در جامعه ، ایستادگی در مقابل استکبار و زورگویان جهانی ، سبک زندگی ، توجه به ظرفیت های بزرگ کشور و ایجاد عدالت از دیگر بخش های بیانیه گام دوم اتقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب است .

مقام معظم رهبری در این بیانیه وظیفه مسئولان و مردم  را در بیانیه  گام دوم انقلاب بیان کرده و حالا نوبت مسئولان ، صاحل نظران ، کارشناسان ، محققان و پژوهشگران است که به تبیین و تحلیل این بیانیه پرداخته و با ایجاد شور و آگاهی افکار عمومی را برای تحقق گام دوم انقلاب به حرکت در آورند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار