اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
رئیس مرکز بهداشت خوزستان:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان از راه‌اندازی مرکز گذری سیار کاهش آسیب اعتیاد در اهواز خبر داد.
مهدی حسینی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی مرکز گذری سیار کاهش آسیب اعتیاد در اهواز اظهار کرد: این مرکز در راستای اجرای ماده ۱۵ اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر و مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، جهت ارتقای دسترسی به خدمات کاهش آسیب برای مصرف‌کنندگان مواد مخدر، راه‌اندازی شده است.

وی افزود: هدف فعالیت این مرکز ارائه خدمات کاهش آسیب به جمعیت مصرف‌کننده مواد در مکان‌ها و یا زمان‌هایی است که توسط سایر برنامه‌های کاهش آسیب از جمله مراکز کاهش آسیب ثابت و سیار پوشش داده نمی‌شود. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: همچنین مرکز سیار گزینه‌ای مناسب برای تسهیل دسترسی به مصرف‌کنندگان پرخطر مواد در مکان‌هایی است که امکان جابه‌جایی سریع پاتوق‌ها وجود دارد. 

وی گفت: در بسیاری از موارد ترکیب جمعیتی در محل‌های تجمع مصرف‌کنندگان پرخطر مواد در غروب و شب با روزها متفاوت است بنابراین یکی از کاربردهای مراکز سیار، تامین دسترسی به خدمات کاهش آسیب در ساعات عصر و شب است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به خدمات این مرکز، گفت: در دسترس قرار  دادن سرنگ و سر سوزن، ارائه آموزش‌های مربوط به رفتار جنسی سالم، انجام تست‌های سریع ایدز و شناسایی موارد مثبت، واکسیناسیون هپاتیت B و غربالگری  علامتی  بیماری سل از خدمات این مرکز است.

وی افزود: همچنین ارائه خدمات بهداشتی اولیه مانند پانسمان زخم و ارائه خدمات اولیه حمایتی مانند یک وعده غذای گرم و همچنین ارائه وسایل بهداشتی اولیه از جمله شامپو و صابون و توزیع لباس گرم در فصل زمستان، از دیگر خدمات مرکز گذری سیار کاهش آسیب است. 

حسینی‌زاده اظهار کرد: زمان فعالیت مرکز کاهش آسیب سیار از ساعت 8:00  تا 22:00 است و گروه‌های این مرکز روزانه حداقل به چهار پاتوق سرکشی و خدمات را ارائه می‌کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار