اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
شوشان - نعیم حسینی:

بدون شک نگاه ویژه به تحزب ،باعث پیدایش ساختار قوی تشکیلاتی در فضای سیاسی خواهد شد ،که فرصت نقد کارشناسانه و انتخاب با معیارهای منطقی را در بستر جامعه فراهم می سازد .

مشکلات شدید این روزهای استان ،عدم توسعه یافتگی و پیشرفت ،باوجود منابع و پتانسیل های قوی منطقه ایی ،ناشی از فقدان  تصمیمات منطقی و انتخاب شایسته با معیارهای تخصص گرایی و کاردانی در عرصه سیاسی استان است.

نگاهی به منتخبان جامعه از گذشته تا کنون ، حکایت از یک سیر نزولی در عملکرد  دارد و این نشات گرفته از پررنگ شدن تصمیمات قومیتی و محفلی و احساسی است .

برای مقابله با این نوع آسیب،راهی بجز تقویت نگاه حزبی در استان وجود ندارد .

آنالیز اتفاقات در فضای سیاسی استان حکایت از واقعیتی تلخ دارد ،آن هم مقابله طراحی شده مدعیان تحزب با این نگاه در جامعه است.

افرادی که بخوبی می دانند که در فضای منطقی و به دور از نگاه قومی و احساسی ،جایگاهی در عرصه سیاسی استان نخواهند داشت .

استفاده از ظرفیت بالای قومی در تقویت احزاب و حرکت بسمت پویایی ،فضارا برای نقد کارشناسی و فرهنگ مطالبه گری ،فراهم خواهد ساخت .

فعالین سیاسی بیش از گذشته باید بفکر مراقبت از نهال زیبای تحزب باشند ،چراکه منافع طلبان با طراحی مهندسی شده بدنبال ضربه زدن به ریشه های ضعیف آن هستند ،زیرا  نیک می دانند با تقویت این نگاه ،مورد نقد کارشناسی قرار خواهند گرفت  .

نمونه ایی از این نوع رفتار ناپسند و محکوم سیاسی ،برخورد با حزب اعتدال و توسعه در استان است که به گفته دبیر کشوری دارای ساختاری قوی و فعالیت حداکثری در شهرستان های استان به الگویی در کشور بدل گشته بود و در داخل استان هم به گواه خانه احزاب از حزب های  قوی و تشکیلاتی لقب گرفته بود ،که با طراحی و استفاده از افرادی فرصت طلب که از ابتدا با نگاه شخصی ورود کرده اند با دادن وعده و منصب ،باعث به انزوا کشاندن حزبی فعال و پویا گشته اند ،که گواه این پویایی و ساختاری قوی ،عدم فروپاشی در بدنه حزب پس از اقدامات طراحی شده مخرب است  .

 فعالین سیاسی و اجتماعی با ورود به اینگونه اتفاقات تلخ و تحلیل و نقد کارشناسی ،می توانند از تکرار چنین اتفاقاتی که آسیب شدیدی به اعتماد عمومی و نگاه حزبی جامعه وارد میکند ، جلوگیری کنند تا شاهد پیشرفت و توسعه یافتگی در استان عزیزتر از جانمان باشیم .
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار