اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
شهردار اهواز تاکید کرد:
شهردار اهواز بر لزوم استفاده از ظرفیت ریل باس شهری در تورهای اهوازگردی نوروزی تاکید کرد.
منصور کتانباف در جلسه هماهنگی با سازمان فرهنگی و اداره‌کل ارتباطات شهرداری اهواز که امروز (20 اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تقارن آغاز بهار با ماه رجب و مناسبت‌های این ماه به ویژه سالروز ولادت با سعادت امام علی(ع) برنامه‌ها با عنوان بهار علوی مزین می‌شود. 

وی افزود: الصاق پرچم‌های جمهوری اسلامی در کنار پرچم‌های علوی تقارن زیبای این دو مناسبت ملی و مذهبی را تداعی می‌کند.

شهردار اهواز با اشاره به اقدامات  انجام شده در راستای استقبال از بهار، گفت: برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، تفریحی و زیباسازی تدارک دیده شده است که امیدواریم مورد توجه عموم قرار گیرد. تلاش کرده‌ایم تنوع و نشاط با محتوا و نحوه ارائه مناسب پیش‌بینی و برنامه‌های هنری با استفاده از هنرمندان بومی اجرا شود.

کتانباف با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی در برنامه‌های تفریحی ساحلی، بیان کرد: در برنامه‌های قایق‌سواری باید هماهنگی لازم با سازمان آتش‌نشانی و ایمنی انجام شود. مسائل ایمنی از قبیل تامین جلیقه نجات، انتخاب مسیرهای مناسب تردد، رعایت ظرفیت سوار شدن، عدم تردد در شب و دیگر موارد باید مورد توجه قرار گیرد و با هیات قایقرانی نیز هماهنگی لازم انجام شود.

شهردار اهواز افزود: در ایام نوروز اماکن فرهنگی از جمله سراهای محله، پارک شهروند و فرهنگسرای نجوم ابن هیثم اهوازی نیز باید فعال باشند. همچنین در تورهای اهوازگردی از ظرفیت ریل باس نیز استفاده شود.

وی بیان کرد: سامانه‌های نشاط باید در محل‌های برگزاری نماز جماعت پیش‌بینی و اجرا شود. همچنین برنامه‌ها باید در مناطق مختلف شهر اجرا شوند. در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز سازمان فرهنگی اجتماعی به صورت ویژه نسبت به جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر اقدام کند.

شهردار اهواز ادامه داد: به جز پارک‌های ساحلی که مرکز عمده تفریح و تفرج شهروندان است، سایر بوستان‌ها و پارک‌ها به ویژه میدان هجرت نیز باید مورد توجه قرار گیرند زیرا روزانه صدها مسافر قطار در اولین مواجهه با شهر با پارک هجرت روبه‌رو می‌شوند.

وی خطاب به دو مجموعه فرهنگی و ارتباطات شهرداری اهواز، گفت: این دو مجموعه باید بر وضعیت پارک‌ها نظارت داشته باشد و علاوه بر گزارش کاستی‌ها جهت رفع آنها پیگیری لازم را انجام دهند. خوشبختانه قلیان‌ها در پارک‌های ساحلی در حال جمع‌آوری است، هر چند برای رفع این معضل نیاز به کار فرهنگی هستیم.

کتانباف با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در مسائل شهروندی، گفت: برای مثال در این مدت می‌توان به هر خانواده در پارک دو کیسه زباله داد و از آنها خواست که تفکیک از مبدا پسماند خود را از همان مبدا آغاز کنند. همچنین از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد هم در این موارد استفاده شود.

شهردار اهواز با اشاره به برنامه‌های سازمان زیباسازی شهرداری اهواز در ایام نوروز، اظهار کرد: بیلبوردها و پرتابل‌ها خالی نباشند و حتما با شعارهای آموزش شهروندی یا مناسبتی پوشانده شوند.

وی با اشاره به لزوم آمادگی مجموعه شهرداری هنگام حوادث غیرمترقبه، گفت: پیش‌بینی‌هایی برای سیلاب‌های بهاره انجام شده است که باید مجموعه شهرداری به ویژه مجموعه‌های اداره ارتباطات و فرهنگی همچون گذشته آمادگی لازم را داشته باشند.

شهردار اهواز ادامه داد: در اجرای برنامه‌ها هماهنگی و تعامل با سایر دستگاه‌ها ضروری است. همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها قصد خدمت به مردم را دارند و جزیره‌ای کار کردن، مانع به ثمر نشستن کار به صورت کامل می‌شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار