اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
فرمانده انتظامی خوزستان:
فرمانده انتظامی خوزستان گفت‌: به دلیل تورم، بیکاری و وضعیت حاکم بر کشور موارد سرقت نه تنها در خوزستان بلکه در کل کشور افزایش یافته است اما در این شرایط امسال کشف ۸۵ درصدی سرقت را داشته‌ایم.

سردار حیدر عباس‌زاده در نشست خبری که امروز (۲۸ اسفندماه) در خصوص تمهیدات اندیشیده شده جهت برقراری امنیت در چهارشنبه سوری، ایام نوروز و راهیان‌نور برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انتظامی خوزستان تلاش‌های ارزشمندی در راستای تامین امنیت مردم داشته‌ که آمار عملکرد سال جاری نشانگر تغییر نگاه مردم نسبت به امنیت، مبین این موضوع است. البته اشکالاتی وجود دارد که حل آنها طبق برنامه‌ریزی‌ها باید در اولویت قرار داده شود.

وی با بیان اینکه گستردگی خوزستان، تورم و بیکاری در جرایم حوزه امنیتی و اجتماعی تاثیرگذار هستند، تصریح کرد: در سال جاری جرایم خشن که هشت مولفه هستند، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشت که این میزان کاهش در دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه در دو دهه اخیر کاهش جرایم خشن را شاهد نبودیم، گفت: اگر در سال ۹۸ نیز شاهد کاهش۱۰ تا ۱۵ درصدی جرایم خشن باشیم، وضعیت خوزستان در این جرایم شرایط بهتری خواهد یافت.

عباس‌زاده بیان کرد: یکی از دلایل کاهش جرایم به ویژه جرایم خشن، توجه ویژه نیروی انتظامی به کشف جرایم است. به طور مثال نیروی انتظامی در موضوع تیراندازی با حساسیت کار می‌کند. در این خصوص نیروی انتظامی نسبت به هیچ حادثه‌ای بی‌تفاوت نبوده است.

وی با اشاره به کشف ۹۸ درصدی جرایم خشن در سال جاری، گفت: در سال گذشته ۸۵ درصد جرایم خشن کشف شده‌اند. بنابراین در سال جاری در کشف جرایم خشن  ۱۳ درصد افزایش داشته‌ایم.

فرمانده انتنظامی خوزستان گفت: یکی از موضوعات جرایم خشن بحث تیراندازی‌ها است که اکنون در این خصوص به وضعیت بهتری دست یافته‌ایم. در سال جاری شاهد کاهش ۲۸ درصدی تیراندازی‌ها در خوزستان بوده‌ایم. در سال گذشته نیز موارد تیراندازی کاهش ۱۰ درصدی داشت. 

عباس‌زاده با اشاره به افزایش موارد سرقت در سطح خوزستان، گفت‌: به دلیل تورم، بیکاری و وضعیت حاکم بر کشور موارد سرقت نه تنها در خوزستان بلکه در کل کشور افزایش یافته است اما در این شرایط امسال کشف ۸۵ درصدی سرقت را داشته‌ایم و جزو چهار استان نخست در کشف موارد سرقت هستیم.

وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ تن و در سال گذشته نیز بیش از ۶ تن مواد مخدر در خوزستان کشف شده است که در سال جاری افزایش ۶۰ درصدی کشفیات مواد مخدر را داشته‌ایم. همچنین در این راستا ۸۱ باند شناسایی و متلاشی شده‌اند.


فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به موارد تیراندازی در ماهشهر، گفت: در سال جاری شاهد کاهش ۳ تا ۴ درصدی مواردتیراندازی در ماهشهر بودیم. همچنین امسال ۱۱۵ درصد موارد تیراندازی در ماهشهر کشف شده است.

عباس‌زاده تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در شهر گتوند تنها یک سرقت مسلحانه رخ داده است که سارق دستگیر شد اما به دلیل اینکه سرقت از طلافروشی بود، بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ مرحله طرح جمع‌آوری سلاح غیرمجاز در خوزستان اجرا شده و کشفیات سلاح غیرمجاز در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است. همچنین در سال جاری ۳ هزار و ۸۴۴ قبضه سلاح غیرمجاز جمع‌آوری شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده در خوزستان، تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۲ تریلیون تومان و  در سال گذشته بیش از ۷۰۸ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است که در سال جاری ۲۷۴ درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق داشته‌ایم. همچنین بیش از یک هزار خودروی حمل کالای قاچاق کشف شده و باندهای زیادی متلاشی شدند.

عباس‌زاده  با اشاره مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی، گفت: در سال جاری شاهد کاهش تنها سه تا چهار نفری موارد فوت حوادث ترافیکی در خوزستان بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به برقرای امنیت در چهارشنبه سوری و ایام نوروز، بیان کرد: نیروی انتظامی در کل کشور با شادی مردم مخالف نیست اما اجازه نمی‌دهیم افراد فرصت‌طلب از این سنت دیرینه سوءاستفاده کنند و کشف حجاب یا کارهای دیگری انجام دهند.

وی ادامه داد: با همکاری سپاه پاسدران و بسیج هر نوع هنجارشکنی و تعرض به اموال عمومی و خصوصی مردم را کنترل می‌کنیم. برخی افراد در مراسم چهارشنبه‌سوری به دلیل بی احتیاطی‌هایی از ناحیه چشم  آسیب می‌بینند و یا دچار نقص عضو می‌شوند. در چهارشنبه‌سوری امسال همه خوزستان را تحت پوشش قرار می‌دهیم و اجازه هنجارشکنی و یا  وارد کردن خسارت به اموال عمومی و خصوصی را نخواهیم داد.

عباس‌زاده با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در ایام نوروز، گفت: با توجه به وضعیت جوی خوزستان در سال جاری، احتمال افزایش تعداد مسافران نوروزی وجود دارد که در ورودی شهرها و جاده‌ها و هر مکانی که خلاء نظامی وجود داشته است، حدود ۸۰ ایستگاه موقت پلیس مستقر خواهند شد. همچنین نیروی انتظامی با کمک نیروهای کمکی ماموریت‌هایی در حوزه امنیتی و اجتماعی انجام می‌دهند و امنیت را برقرار خواهند کرد.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: همچنین در حوزه امنیت عمومی، سرقت و جرایم خشن اقدامات پیشگیری و فعال کردن گشت‌های هوشمند انتظامی را در دستور کار قرار داده‌ایم. 

وی تصریح کرد: به پلیس راه نیز ابلاغ شده که گشت‌های ترافیکی را در نقاط حادثه خیز افزایش دهند و موارد را کنترل کنند.

فرمانده انتظامی خوزستان یکی از اولویت‌های مهم نیروی انتظامی را تامین امنیت راهیان نور دانست و گفت: از ۵۱ یادمان شهدای دفاع مقدس کشور ۲۱ یادمان در خوزستان قرار دارد که با توجه به این مورد، تردد زیادی از خوزستان انجام می‌شود که نیروی انتظامی با همکاری سپاه پاسداران و بسیج در مسیرهای تردد کاروان‌های راهیان نور ایست بازرسی موقت برپا می‌کنند و همه موارد را کنترل خواهند کرد. علی‌رغم تهدیدهای گروه‌های تکفیری و دشمنان، تاکنون هیچ حادثه‌ای نداشته‌ایم که امیدواریم در آینده نیز نداشته باشیم و موارد را کنترل خواهیم کرد.

عباس‌زاده  با بیان اینکه سال گذشته ۶ میلیون نفر مسافر راهیان نور در کشور از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید کردند، گفت:  امسال قطعا این آمار افزایش می‌یابد و یک سوم  تردد راهیان نور کشور نیز در خوزستان است.

وی بیان کرد: کلیه شهرستان‌های خوزستان مسیر تردد کاروان‌های راهیان نور هستند از جمله اهواز، حمیدیه، کارون، سوسنگرد، هویزه، آبادان، شادگان، خرمشهر، باوی، شوش، اندیمشک، دزفول و شوشتر که این مسیرها را تقویت کرده‌ایم و امسال نیز این ماموریت مهم و حساس را به نحو احسن انجام می‌دهیم. در این خصوص نیروی انتظامی آنچه در توان دارد را به کار گرفته است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار