اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۸۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان از اختصاص 20 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات کم بهره به واحد‌های تولیدی خبر داد و گفت: تفاهمنامه این تسهیلات با بانک ملی امضا شده است و بانک انصار نیز باید به تعهدات خود عمل کند.
غلامرضا شریعتی درخصوص شعار سال 1398 و لزوم توجه به تولید داخل اظهار داشت: شعار سال جدید در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید و اشتغال است که رهبر معظم انقلاب با توجه به اهمیت آن بار دیگر بر این سیاست مهم تاکید کردند.

وی افزود: حمایت از کالای ایرانی در سال های گذشته از اولویت های نظام و همچنین دولت تدبیر و امید بوده که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه در استان خوزستان انجام شده است.

استاندار خوزستان تلاش برای توسعه، پیشرفت، آبادانی و رونق تولید و اشتغال را برای رشد اقتصاد کشور ضروری خواند و گفت: رونق تولید باعث افزایش ثروت، اشتغال و پرداخت بیشتر مالیات می شود که نتیجه آن آبادانی کشور است.

وی افزایش واردات را به معنی هزینه کردن برای توسعه دیگر کشورها دانست و افزود: حمایت از کالای ایرانی ضروری است لذا باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

شریعتی اظهار داشت: پارسال بسیاری از بنگاه های تولیدی با زیر ظرفیت اسمی کار می کردند که با حمایت از آنها و اختصاص پنج میلیارد ریال موفق شدیم بخش عمده ای از این واحد‌های تولیدی را از خطر تعطیلی نجات دهیم.

وی افزود: ایجاد اشتغال بیشتر و فراهم کردن زمینه برای صادرات، خلق ثروت را به همراه دارد و بازارهای همسایه را برای تولید داخل بسیج می ‌کند اما واردات مانع رونق تولید است.

ایرنا/
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
کارشناس مسائل اقتصادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
comment
0
0
comment جناب آقای دکترشریعتی
استاندارمحترم استان خوزستان
باسلام وتحیات

احتراما،مطالب حضرتعالی درخصوص تسهیلات به واحدهای تولیدی مطالعه شد.
اولا: بانک انصار وسایربانک های نظامی دربانک سپه ادقام شدند، دیگرنمی توانند سیاستگزاری مستقیم داشته باشندوتمام مصوباتشان لغوخواهدشد.
۲-بانک ملی به عنوان بانک دولتی تحت هیچ شرایط درحال حاضرتسهیلات با نرخ بهره پایین بدهد.
۳_مقام ارشدپولی کشور وبه عبارت بهتر ،رئیس محترم بانک مرکزی برای ۱۳۹۸سیاست پولی انقباضی در پیش گرفته است. بانک ملی وسایربانک های دولتی تحت تاثیرشدید این سیاست خواهند بود.
۴_طبق مستندات وآمارموجود درسال ۱۳۹۷کلیه تسهیلات بانکی به استانها ۳۵درصد بوده است. واستان تهران از ۱۰۰درصد تسهیلات ۶۵درصد به خود اختصاص داده است.حال بااین اوصاف چگونه ممکن است،بانک ملی۲هزارمیلیاردتومان تسهیلات به تولیدگرهای محترم استان خوزستان اختصاص دهد.
لذا بنده یقین دارم،این تفاهم نامه کاملا بی اعتبار وکم ارزش است.وباتوجه به بحران شدید مالی پولی قابل اجرا. تحت هیچ شرایط نخواهدبود.
(درعین حال)

دربحث بودجه ۱۳۹۸استان خوزستان

طبق مستندات وآمارماخذ،طی ۱۰سال گذشته دولت های محترمبه صورت میانگین۳۵درصدقانون برنامه وبودجه را ،اجرانموده اند.۶۵درصددیگرا یا اجرا نکردند، یادرجای دیگری اجرانموده اند.
بااین حساب خوشبینانه،باتوجه به بحران شدید مالی دولت ۲۰درصد بودجه عمرانی استان محقق شود.
بنده احتمال میدهم،باتوجه به قطع بودجه طرح کشاورزی ۵۵۰هزارهکتاری واعترضات کارگری چندوقت اخیر دراستان خوزستان ،دولت برای جلوگیری از اعتراض نمایندگان محترم مجلس ،به ظاهر بیشترین اعتبارات به استان خوزستان اختصاص داده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار