اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۱۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
دکتر یوسفی نماینده اهواز در نطق میان دستور امروز:
متاسفانه سیاسیون به دلیل عدم اشرافیت علمی بر مسائل و همچنین تقلیل و ساده‌سازی مسائل، اغلب باعث می‌شوند، بحث‌هایی که در بخش‌های مختلف و به ویژه حوزه آب وجود دارد، به درستی پیگیری نشوند.
شوشان : دکتر همایون یوسفی امروز (یکشنبه 18 فروردین) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در سیل اخیر، اظهار کرد: به هرحال ارکان خدمتگذار دولت، مجلس، نیروهای نظامی و انتظامی و تمام آحاد مردم که در صحنه حضور داشتند، باعث شدند در سیل اخیر شاهد انسجام ملی باشیم.

وی ادامه داد : در فضایی که ملغمه‌ای از حواشی سیاسی، رسانه‌ای و اجتماعی است، به نظر می‌رسد که علت و مسبب اصلی سیل در کشور موردغفلت قرار گرفته و چه بسا پس از وقوع سیل، بررسی علت اصلی آن یکی از نکات ضروری کشور باشد.

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در خانه ملت تصریح کرد: وقوع همزمان سیل در شمال، جنوب و غرب کشور نشان‌دهنده تغییر اقلیم است. از طرفی ما نیز در کشور با تغییر کاربری اراضی، تخریب پوشش گیاهی و عدم لایروبی سدها زمینه‌ساز خسارات بیشتر سیل شده‌ایم.

یوسفی ادامه داد: بر اساس نقشه‌های جهانی مشخص شده؛ بسیاری از وقایعی نظیر خشکسالی و سیل به دلیل تغییر اقلیم رخ داده است. تغییر اقلیم نیز بیشتر در شمال آفریقا و غرب آسیا و عمدتا در کشورهای واقع در عرض‌های میانی جغرافیایی نمایان شده است

وی افزود: با توجه به قرارگیری کشور ایران در عرض‌های میانی جغرافیایی، متاسفانه ایران بیشترین تاثیر را از پدیده تغییر اقلیم گرفته است. براساس نقشه های جهانی این پدیده از غرب و جنوب غرب ایران در حال ورود به کشور است. از این‌رو شاهد هستیم که خشکسالی و سیلاب به توالی در کشور به وقوع می‌پیوندد.

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه سیاست ، تمام جوانب زندگی مردم در کشور را درگیر و وفور سیاست عرصه را بر زندگی مردم تنگ کرده است. یکی از پیامدهای دخالت سیاسیون در برخی مسائل، مشکلات زیست محیطی و به ویژه مشکلات در حوزه آب است.

یوسفی ادامه داد: متاسفانه سیاسیون به دلیل عدم اشرافیت علمی بر مسائل و همچنین تقلیل و ساده‌سازی مسائل، اغلب باعث می‌شوند، بحث‌هایی که در بخش‌های مختلف و به ویژه حوزه آب وجود دارد، به درستی پیگیری نشوند.

وی بیان کرد: تغییر اقلیمی که هم‌اکنون در کشور ایران در حال وقوع است، به طور قطع باعث افزایش رطوبت در کشور نخواهد شد. حداقل تا سال 2050 میلادی شاهد خشک‌تر شدن ایران خواهیم بود. از این‌رو باید آینده را براساس خشک‌تر شدن فلات ایران برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در خانه ملت یادآور شد: سیلاب‌های اخیر در کشور نباید باعث شود دچار غفلت در نوع برنامه‌ریزی‌ها نسبت به آینده ایران شویم. مسائل سیلاب اخیر نباید بر سیاست‌های کلان انتقال آب در کشور تاثیرگذار باشد.

یوسفی ادامه داد: باید بدانیم، استان‌هایی که اکنون درگیر سیل هستند، چه بسا ممکن است در همین برهه در سال آینده دچار خشکسالی شوند. نباید موضوع انتقال آب به دلیل سیلاب‌های اخیر تحت تاثیر قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که سیلاب‌های اخیر منجر به افزایش آب‌های زیرزمینی در کشور نخواهد شد، افزود: در سیل اخیر نکته‌ای که بیش از همه نیاز به تامل دارد، این است که عدم تخلیه مخازن سدها و طمع ذخیره‌سازی آب در پشت سدها، چه بسا زمینه‌ساز این سیل‌ها شد.

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نکته حائز اهمیت دیگر پرهیز از سیاسی‌کاری و بزرگ‌نمایی در مورد سیل و حوادث طبیعی است. بعضا شاهد برخی بزرگ‌نمایی‌ها و سیاسی‌کاری‌ها در جریان سیل اخیر بودیم که به هیچ‌وجه به صلاح مردم نیست.

یوسفی خاطرنشان کرد: دستور تخلیه شهر باید با ظرافت و دقت خاصی مطرح شود. یک مسئول نمی‌تواند بدون توجه به قرائن و شواهد موجود دستور تخلیه شهر را صادر کند. هرچند که اقدامات لازم برای پیشگیری باید انجام شود، اما چنین دستوراتی باید با بررسی جوانب مختلفی که دارد، مطرح شوند.

وی اظهار کرد: مبنای محاسبات آورد آب‌ها، ورودی و خروجی سدها و همچنین پیش‌بینی‌هایی که در خصوص سیلاب می‌شود، به نظر می‌رسد خیلی دقیق و کارشناسی‌شده نباشند که این مسئله نیاز به بررسی دارد.

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در خانه ملت گفت: در حال حاضر بیشتر مناطق خوزستان به ویژه شهرستان‌های شوش، شوشتر، اهواز، حمیدیه و بستان و مناطقی که برادران و خواهران عزیز عرب ساکن هستند، دچار مشکلاتی شده‌اند و باید دولت در خصوص این مناطق تدبیر ویژه‌ای داشته باشد.

یوسفی ادامه داد: از دولت انتظار می‌رود نسبت به تجهیز کمپ‌ها و اردوگاه‌های سیل‌زدگان ، تامین ماشین‌آلات و جبران خسارات سنوات گذشته و فعلی و اطلاع‌رسانی و آرامش‌بخشی به مردم اقدام کند و همچنین‌ حضور منظم و مستمر نیروهای نظامی و انتظامی در مناطق سیل‌زده انتظار می‌رود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
comment
0
0
comment مردم خوزستان خواستار اسعفا یا برکناری استاندار هستند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار