اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
معاون پشتیبانی شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران:
معاون پشتیبانی شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران گفت: هیچ مانعی از سوی نفت برای این که آبی وارد هور شود وجود نداشته و ندارد.
عبدالله طواف امروز 19 اسفندماه در حاشیه بازدید خبرنگاران از اقدامات شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران در مناطق سیل زده رفیع و دشت آزادگان اظهار کرد: یک دوگانگی میان نفت و ملت در کشور وجود دارد و اکنون نیز به دلیل آثار تاریخی این رفتار، دشمنان کشور و نظام علاقه مند نیستند تا این دوگانگی از بین برود.

وی افزود: بسیاری فکر می کنند که نفت و ملت از هم جدا هستند و ملت در عذاب هستند و نفت در شرایط خوبی است. این مسایل فضایی ایجاد کرده که حتی در زمان کمک رسانی و ارائه خدمات به مردم نیز با مشکل مواجه شویم در حالی که نفت برای مردم است و نفت و ملت هیچ شکافی میانشان نیست.

طواف تصریح کرد: دولت در سال ۷۲ تصمیم گرفت برای این که منابع آب شیرین به عراق منتقل نشود یک دایک را در هورالعظیم احداث کند ولی متاسفانه عده ای در فضای مجازی و در برخی جلسات مدعی شدند جاده ها و دایک ها را نفت ساخته است اما این اشتباه است.

طواف با بیان اینکه از سال ۹۵ تاکنون حوضچه های سه و چهار و پنج تالاب هورالعظیم آبگیری شده است، عنوان کرد: هیچ مانعی از سوی نفت برای این که آبی وارد هور شود وجود نداشته و ندارد. گاها در حین عملیات اجرایی ممکن است آبی را محصور و نقطه ای را خشک کنیم اما دوباره آبگیری انجام می شود و محدوده مد نظر در تالاب پرآب می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مجموع پنج حوضچه طبیعی هورالعظیم -که تمام بخش ها و تاسیسات نفتی در آنجا وجود دارند- آب هست و در کل تاسیسات در نقاطی هستند که آب وجود دارد. در چند روز گذشته به دلیل فشار سیل به مردم جنوب غرب منطقه، سعی کردیم تا زمین‌هایی را آبگیری کنیم که آب به شهر فشار وارد نکند.

معاونت پشتیبانی شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: متاسفانه در سال های خشکسالی برخی از مردم به دلیل مشکلات کم آبی خود را به حریم رودخانه نزدیک و کشاورزی کردند. برخی از آن ها وارد هورالعظیم شدند و کشاورزی کردند و این مساله تا زمانی که هور خشک بود، مشکلی نداشت اما امسال با هجوم آب هیچ‌ یک حاضر به تخلیه آن نقاط نشدند و متاسفانه این اتفاق باعث شد حجم آب به گونه ای بالا بیاید که برای مثال در دو سه نقطه شهر رفیع سیل بند شکسته شد . 

طواف با بیان اینکه تا رودخانه ها به مسیر طبیعی خود بازنگردند هر سال با سیلاب روبرو هستیم، ادامه داد: در بستر رودخانه ها کشاورزی شده و ساخت و ساز صورت گرفته و پرورش ماهی ایجاد شده است و این مسایل مشکلاتی را در بحث سیلاب برای مردم مناطقی همچون رفیع و دشت آزادگان به وجود می آورد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه نفت به دنبال همزیستی با مردم است اما وظایف سنگینی نیز بر عهده دارد، گفت: در جایی مانند هورالعظیم که کشورهای همسایه در حال برداشت نفت هستند، ما نیز باید تلاش کنیم تا بیشتر از کشورهای همسایه بهره برداری کنیم. 

معاونت پشتیبانی شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه عدم ورود آب به هورالعظیم هیچ کمکی به ما نمی کنند و برای ما نیز نفعی ندارد، اظهار کرد: حرف هایی که در فضای مجازی گفته می شود صحیح نیست و هیچ پشتوانه علمی ندارد. نفت هیچ مانعی برای منطقه نیست اگر نفت نبود تمام شهرهای هویزه و رفیع و سوسنگرد زیر آب بود.

طواف با اشاره به اقدامات این شرکت در بحث سیلاب اخیر گفت: در حال حاضر ۹۰ دستگاه ماشین آلات در مناطق سیل زده خوزستان داریم و همچنین نسبت به توزیع آب آشامیدنی و غذا و کنسرو برای مردم اقدام می کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ یک از تاسیسات مجموعه نفت در تالاب هورالعظیم در اثر سیلاب خسارتی ندیده است. در مجموعه عملیات تولید هیچ وقفه ای نداشته و بیش از ۱۰۰ نقطه بحرانی در مجموعه هور العظیم را نیز ترمیم کرده ایم.
منبع: ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
comment
0
0
comment دروغ نگویید یک قطره آب هم به هور نرسیده مردم رفتن ودیدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار