اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
شوشان - رسول عوده زاده :
۱. بهترین اقدام جهت انعکاس مشکلات و حجم بحران گرفتن فیلم و انتشار آن بدون نوشته، موسیقی و شعارهای احساسی است؛ روی فیلم‌هایتان چیزی ننویسید تا راحت تر بازنشر شوند. سعی کنید شرح فیلم را بدون دخالت احساسات و توصیفات و صفت های اغراق آمیز و قضاوت منتشر کنید. تنها آنچه که می بیند را بنویسید. سعی کنید خبر و شرح عکس ها و فیلم ها را از تحلیل و تفسیر جدا کنید.

۲. با مردم مصیبت زده گفتگو کنید، از آنها بخواهید نیازهایشان را بگویند، موقعیت‌شان را. از مردم بخواهید مشکلاتشان و مطالبتشان را بگویند.

۳. مستندسازی اطلاعات و آمار از زبان سیل‌زدگان و همچنین توصیف فضای موردنظر و شرایط بحران به وسیله نوشته و فیلم گام اساسی است.

۴. هنگام نوشتن گزارش تصور کنید که خواننده شما از هیچ چیزی اطلاع ندارد و شما باید جزئی‌ترین اطلاعات و توضیحات را به وی بدهید.

۵. عنصر سرعت در پوشش حوادث و بحران‌ها را فراموش نکنید. شرایط در وضعیت سیل به سرعت همان سیل تغییر می‌یابد. البته سرعت را نباید فدای صحت یا دقت کرد. انتشار خبر صحیح و دقیق اولویت دارد.

۶. اگر با موبایل فیلم می‌گیرید، لطفا آن را در حالت افقی قرار دهید. استفاده از فیلم‌های عمودی برای رسانه‌ها سخت و گاها ناممکن است.

۷. ارائه اطلاعات درست و درست‌نویسی رمز موفقیت است. همچنین در کنار اخبار بد، به چیزهای خوب هم بپردازید. مثل فداکاری‌های مردمی.

۸. خبرها عکس ها و فیلم های دریافتی را حتما از منابع مختلف راستی آزمایی کنید تا از انتشار مطالب نادرست و غیردقیق جلوگیری کنید.

۹. به حریم خصوصی افراد و خانواده های آسیب دیده احترام بگذارید. چهره کودکان را در موقعیت های بد یا موقعیت های که در آینده می تواند منجر به شرمندگی یا خجالت آنها شود غیرشفاف کنید‎.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار