اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
شوشان - سید لطیف فاضلی :
تاریخ دنیا سرشار از ناهماهنگی میان دولت و مردم است. زیرا هر دولتی خود را مظهر همه مردم خود، فارغ از تقسیم اجتماعی می انگارد، اما، فراموش می کند که خود دولت نیز ممکن است به وسیله یک طبقه و یا لایه ای ازمردم تصاحب شود. در چنین حالتی است که دولت خود را تجّسم همه مردم می نامد و توجیه نمادی برای خود می تراشد تا همه مردم به دور از هرگونه انتساب ویا طبقه اجتماعی، خود را از آنِ آن دولت بپندارند.

 حال که دولت اینگونه می پندارد که تجلی خواست مردم است؛ پس چگونه است که در تعارض بین منافع مردم و دولت ؛ منافع دولت ارجحیت پیدا می کند؟! آیا شائبه فراموشی و عدم همراهی مردم پس از به قدرت رسیدن به ذهن متبادر نمی شود؟!

محوریت سخن را اینگونه باید آراست که در تعارض بین مردم و دولت چه کسی باید بعنوان مدعی العموم ظاهر شود؟! حق مردم ، اگر با حد دولت به تعارض رسید ، چه کسی حدود دولت را محدود خواهد کرد؟ و آیا در چنین شرایطی دولت برای خود حدی قائل است؟!

اصولا دولتها آمده اند با مدیریت صحیح، قدم در مسیر گره گشایی از چالشها و بحرانها نهاده و بسلامت از بحرانها عبور کنند، اما اگر خود دولت به بحرانی برای مردم بدل شود چگونه میتواند مدعی باشد که خواستگاه مردمی خود را از دست نداده است؟! بحران مدیریت دولت تدبیر و امید در خوزستان ، به خلق بحرانهایی منجر شده است که در آخرین آنها، اگر ورود نهادهای نظامی و در راس آنها سپاه نبود ، تشدید این بحران دوصد چندان می شد.
ماجرای دایک های نفتی و مناطق و لوله گذاری های دولتی که در سیلاب خوزستان از خطر در امان ماندند، درحالیکه شهر و روستاهای مجاور مانند رفیع در تکاپوی نجات از غرق شدن بودند ؛ نیازمند حَکَمی است که بگوید حق با مردم است یا با دولتی است که ارگانهای خود را در مقابل سیلاب حفظ کرد. بنابراین در غیاب احزاب ، تنها قدرت در مقابل قدرت می تواند کارساز باشد و دولت در هر ارگانی هزاران وکیل مدافع دارد اما وکالت مردم را چه کسی در مقابل غولی بنام دولت که برخی اوقات با تصمیمات اشتباه ، سرمایه های ملت را می بلعد، به عهده دارد؟!

دایکهای شرکت نفت و دایکهای توسعه نیشکر برای حفظ بخشی از دارایی های دولت ساخته شده اند درصورتیکه اموال و دارایی های مردم در خطر سیل بودند و این اولین نقطه افتراق دولت و ملت است که در این روزهای خوزستان بوضوح قابل مشاهده است.

 از تعهدات دیگر دولت میتوان به رهاسازی تدریجی آب و لایروبی مسیر رودها (کارون، نهر بحره، کرخه و...) در حوزه وزارت نیرو اشاره کرد که نه تنها  هیچکدام از این تمهیدات انجام نشد بلکه به پیش بینی کارشناسان راجع به سال پر بارش کشور نیز توجهی نشد.

تو گویی بوی نفت ، دولت را مدهوش کرده است و فریاد مردم را نمی شنوند و سیاست استعماری وزارت نفت نسبت به خوزستان همچنان ادامه دارد اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی در تعیین حدود دولت در روزهای اخیر ایفا کرد و با حضور به موقع ؛ وزارت نفت را سرجایش نشاند و توانست راهها و منافذ عبور سیلاب به هورالعظیم را منفجر و باز کند؛ تا حقوق مردم رعایت گردد و صیانت از حق مردم استان در رفتار مردمی سپاه تجلی یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار