اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
شوشان - علی عبدالخانی : 
در میان مطالب متعدد مندرج در فضای مجازی به مطلبی برخوردم که نقل آن ( البته با مقداری حذف و اضافه ) خالی از لطف نیست. امیدواریم این نوشته منجر به اصلاح امور بشود.

 سخن من با اداره ی دولتی خاصی نیست و کلی عرض می کنم. چرا وقتی ادارات و موسسات دولتی کمکی می کنند آن کمک‌ را با ذکر ریزِ اقلام (!!!) در بوق و کرنا می کنند؟. چرا مثل نیروهای مسلح به کلیات اکتفا نمی کنند؟.
 می دانیم که هزینه کرد در موسسات دولتی تابع نظام سرجمعداری، ثبت، اعلام وصول، تعداد، اخذ تاییدیه ی کیفی مصرف و... است؟ در این بی نظمی که معلوم نیست کدام اداره به چه میزان کالا را تامین و نحوه ی مصرف آن یا تاییدیه ی تحویل آن چگونه است، آیا نمی شد مکانیزم مشخصی طراحی تا در این آشفته بازار مملو از شعار و تبلیغ و ادعا، از هر گونه سوء استفاده و تضییع منابع عمومی جلوگیری کرد؟
 آیا نمی شود شیوه ای طراحی کرد که همه مساعدات دولتی ابتدا در واحد مشخصی ثبت و در یک عملیات تعریف شده نسبت به توزیع برنامه ریزی شده و واقعی کمکها ( و نه آنچه ادعا می شود ) اقدام کرد؟ بعبارت دیگر آیا مستند سازی اقلامی که با پول بیت المال تهیه می شود، کاری شاق و سخت است؟.
 موسسات دولتی باید بدون ذکر جزییات تنها به اعلام مساعدتها آنهم بصورت کلی اقدام کنند اما جزییات را به همان واحد سرجمعداری که همه ضوابط را رعایت می کنند، منعکس نمایند. بکارگیری این روش یا هر روش انضباطی دیگر به بخش عمده ای از سناریوی پروال صورت وضعیتها پایان می بخشد.
 حساب مساعدتها و کمکهای اشخاص حقیقی از این قاعده جداست و آنها بدلیل اینکه از اموال شخصی خود هزینه می کنند نه تنها مجاز به اعلام هستند بلکه همه ما ممنون و مدیون آنها هستیم زیرا همین انسانهای خوب، بخش عمده ای از مساعدتهای بدون منت به سیل زدگان را بر دوش می کشند. حساب این دو کاملا جداست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار