اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
شوشان - علی عبدالخانی :
آفروید یعنی خارج از جاده حرکت کردن است. آفروید به معنای بیراهه نوردی توسط خودروهای دو دیفرانسیل و مجهز است. این اصطلاح به معنای رانندگی در شرایط فوق العاده سخت است.
آفروید من ها یا عاشقان ماشین های دو دیفرانسیل قوی شده، وقتی ایثار و مقاومت و از جان گذشتگی هموطنان خود در خوزستان بویژه در سوسنگرد و حمیدیه و سبهانیه و عبدالخان و سایر مناطق را دیدند. وقتی محنت و دشواری های زنان و کودکان در میان آب اسیر شده ی خوزستان را با چشمان خود نظاره گر شدند، بحکم انسان بودنشان طاقت نیاوردند و بهمراه کمک ها و خودروهای فوق مجهزشان عازم خوزستان، این دیار همواره نگران و پریشان شدند.
این جوانان آمدند تا به مجریان مطرح تلویزیون و هنرمندان براق سینما و ورزشکاران دو گانه بینِ کشور که میان مصیبت زدگان کشور واحد، تبعیض قایل می شوند و عده ای را بر عده ای دیگر ترجیح می دهند، بگویند که در مفهوم انسانیت و خیر خواهی هیچ تفسیر و توضیحی جایز نیست.
بیراهه نوردان نیک‌ سیرت مسیر اصفهان‌ تا اهواز را به سرعت طی کردند و در ستاد جذب و هدایت کمکهای مردمی مستقر در دانشگاه فرهنگیان اهواز، تجمع کردند.
از آرش پور مهدی یکی از اعضای گروه، در خصوص انگیزه و چرایی آمدنشان به خوزستان پرسیدم.
پاسخ ایشان را با هم می خوانیم:
مجموعه‌ بیراهه نوردان در استان اصفهان بیش از دویست نفر که همگی دارای خودروهای دو دیفرانسیل و تقویت شده و مجهز به امکانات لازم هستیم. وقتی فیلم های پر شکوه مقاومت و ایثار جوانان تان را دیدیم‌ واقعا خجالت زده شدیم و این‌ سئوال را میان خود رد و بدل کردیم که : *مگر می شود پهلوانانی که با تن‌ و جسمشان در مقابل آب می ایستند را تنها بگذاریم؟ ما بعنوان انسان در برابر وجدان خودمان قرار گرفته ایم. ▫لذا بر آن شدیم تا وسایل و مساعدتها و خودروهایمان که قابلیت عبور از مناطق صعب العبور را دارا هستند به اهواز رهسپار کنیم و تمام وقت در خدمت عزیزان سیل زده باشیم.
گروه اول ما امروز صبح وارد اهواز شد که متشکل از ۱۶ خودرو است.
گروه دوم ما متشکل از ۱۳ خودرو امشب یا فردا صبح به ستاد جذب و هدایت کمک های مردمی فرهنگیان واقع در اول خیابان پیشاهنگی نیز می رسند. دو گروه دیگر متشکل از ۲۷ خودرو نیز متعاقباً خواهند رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار