اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نهادهای مدنی سرمایه‌های عظیمی هستند که گوشه‌ای از توانمندی‌های آنها را در بحران‌های اخیر دیدیم.
معصومه ابتکار در نشست بررسی بهداشت و سلامت خانواده در سیل گلستان که در سالن جلسات استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: اگر اجازه دهیم نهادهای مدنی تقویت شوند، ما را نقد کنند و در برنامه ریزی ها، سیاست گذاریها و تصمیم سازی‌ها حضور داشته باشند، یقینا جواب خواهیم گرفت.


ابتکار با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای مواجهه با وقایع آب و هوایی خصوصا سیل، گفت: اگر برای این موضوع آماده نباشیم و برای آن برنامه ریزی و سیاست گذاری قبلی نداشته باشیم،‌ قدرت مدیریت ما به چالش کشیده می شود. حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، آب، خاک، جنگل، رودخانه، تالاب ها و غیره الزامات اولیه در این خصوص است. اگر محیط زیست آسیب ندیده باشد، عوارض وقایع شدید آب و هوایی بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در استان ها را تدوین کردیم. از مسئولان گلستان می خواهم که هر چه سریع تر این سند به تصویب شورای برنامه ریزی استان برسد.

ابتکار با اشاره به طرح گفت‌وگوی ملی خانواده، تصریح کرد: فاز اول این طرح اجرا شده و قرارداد فاز دوم و عملیاتی آن نیز بسته شده است. مقرر شد این طرح را در استان‌هایی که از سیل آسیب دیدند، با قوت بیشتری اجرا شود.

وی به طرح تاب آوری نیز اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم که این طرح را با همکاری تشکل ها و تسهیلگران، خصوصا در مناطق آسیب دیده از سیل روستایی و شهری ادامه دهیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: معاونت زنان و خانواده از پروژه‌هایی که در راستای اهداف این معاونت باشد، حمایت می‌کند.

ابتکار در ادامه با اشاره به اینکه از سال گذشته برای توانمندسازی سازمان های مردم نهاد، نشست‌های منطقه‌ای را برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: نشست توان افزایی خاص استان گلستان با حضور تمامی تشکل‌های منطقه در اردیبهشت ماه در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: تا آخرین لحظه برای حل مشکلات، کمک به بازگشت زندگی عادی و برقراری معیشت در کنار مردم سیل زده هستیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار