اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
دکتر یوسفی نماینده مردم اهواز در نطق امروز مجلس :
شوشان : دکتر همایون یوسفی امروز (یکشنبه 25 فروردین) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک پیشاپیش اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: از مردم عزیز ایران بابت صبر، بردباری و انسجامی که در جریان سیلاب اخیر از خود نشان دادند، تشکر می‌کنم. 

وی پدیده تغییر اقلیم را مهم‌ترین مسئله روز در کشور دانست و افزود: با اطمینان می‌توان گفت که ایران در آینده مرطوب‌تر نخواهد شد. چرا که حداقل تا سال 2050 میلادی با پدیده خشکسالی در کشور ایران دست و پنجه نرم خواهیم کرد.

نماینده اهواز، باوی و کارون در خانه ملت با تاکید بر این‌که برنامه‌ریزی‌ها برای آینده ایران باید با تمرکز بر خشکسالی انجام شود، ادامه داد: آینده کشور باید با مبنای تداوم پدیده خشکسالی برنامه‌‌ریزی شود.

یوسفی تصریح کرد: متاسفانه گفتمان مدیریت آب در کشور چه در بحث خشکسالی و چه درباره سیلاب، اغلب گفتمانی سازه‌ای و مهندسی است و به نظر می‌رسد این روند به نظر می‌رسد مشکلات خشکسالی، کمبود آب و سیلاب را حل کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور سیاسیون بر موضوع آب سوار شده‌اند، افزود: موضوع آب در کشور به دلیل عدم اشرافیت علمی و تقلیل و ساده‌سازی مسائل به طور اساسی مورد غفلت قرار گرفته است.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: عامل وقوع سیل، بارش است. اما عامل تخریب ناشی از سیل، سوءمدیریت‌هایی است که از دوره‌های گذشته تا کنون شاهد آن هستیم. سیلاب اخیر نباید موجب شود مسائلی مهمی از جمله انتقال آب تحت تاثیر قرار بگیرد.

یوسفی در ادامه به عدم تخلیه منابع آب و طمع ذخیره‌سازی  آب در برخی سدهای کشور اشاره کرد و افزود: این موضوع باید بعد از اینکه سیلاب فعلی  را پشت سر گذاشتیم، به طور اساسی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: مسئله‌ای که در سیلاب اخیر بیش از همه قابل توجه بود، سفرهای متوالی مسئولان به مناطق سیل‌‌زده بود که نشان می‌دهد تعدد مراکز تصمیم‌گیری و رقابت بین ‌نهادی کشور را دچار مدیریت بخشی‌نگر و غیرملی کرده است.

نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مسئله موجب می‌شود، اغلب تصمیمات در کشور نه بر مبنای تحلیل‌های کارشناسانه، بلکه براساس رقابت سیاسی اخذ شود.

یوسفی مشکلات مدیریتی را حاصل تعدد مراکز تصمیم‌گیری دانست و تاکید کرد: این مشکلات ناشی از کمبود امکانات نیست. تعدد مراکز تصمیم‌گیری منجر به فرسایش سرمایه‌های اجتماعی می‌شود که پیش از این نیز وضعیت مناسبی نداشتند.

وی با اشاره به پیامدهای ناشی از فرسایش اجتماعی ادامه داد: فرسایش اجتماعی در استان استراتژیک خوزستان نمود بیشتری دارد و پیامدهای شدیدتری نیز خواهد داشت.

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی به پیگیری‌های خود از اجرایی شدن لایروبی کارون اشاره و خاطرنشان کرد: دو سال است که درگیر این موضوع هستیم که در برنامه ششم توسعه نیز پیش‌بینی شده است.

یوسفی گفت: با جاری شدن سیلاب‌ها در خوزستان، در روزهای اخیر به دلیل سوءمدیریت‌هایی که طی سی سال گذشته تا کنون داشته‌ایم، شاهد تجمع فاضلاب در خیابان‌های اهواز هستیم.

وی ادامه داد: با وجود این‌که این مشکل حاصل سال‌ها سوءمدیریت بود، طی روزهای اخیر شاهد تغییر نابجا و نادرست مدیریت شرکت آب و فاضلاب اهواز بودیم. در حالی که تغییر یک مدیر این مشکل را حل نمی‌کند. 

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در پایان به مشکلات کمپ‌ها و اردوگاه‌های اسکان اضطراری سیل‌زدگان خوزستان پرداخت و با تأکید بر ضرورت حل این مشکلات، گفت: باید ماشین‌آلات مورد نیاز تامین و خسارات وارده ناشی از سیلاب جبران شود. همچنین برای فعالان اقتصادی باید معافیت‌های درنظر گرفته شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار