اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
شوشان - علی عبدالخانی :
نقش فضای مجازی در رد و بدل شدن اخبار مناطقِ در معرض سیل که با فیلم های شفاف و واضح همراه بود، بویژه در ساعات و روزهای اولیه ی سیل، نقشی منحصر بفرد بود.
به جرات می توان گفت: " اگر ثبات و پایداری ارتباطات مخابراتی نمی بود، قطعا بسیاری از استغاثه های سیل زدگان بگوش مردم نمی رسید و حماسه ی سیل بندها و کمک رسانی بی نظیر مردم به زیاندیدگان نیز رقم نمی خورد ".
بدون تعارف همیشه از ضعف دستگاه های دولتی در بحث بحران سیل خوزستان انتقاد داشته ایم زیرا ادعاهای بسیاری از آنها نمودی عملی پیدا نمی کرد و در حد سلفی های رد گم کن متجلی می گردید اما هستند مدیرانی که بدور از هیاهو و منت گذاردن بر مردم، وظایف خود در شرایط بحران را بخوبی می شناسند و به آنها عمل می کنند.
مدیریت مدیر عامل شرکت مخابرات استان خوزستان در همه مراحل بحران تا کنون نسبت به آنچه از دستگاه های دولتی می بینیم، مدیریتی کاملاً موفق بوده است.
واقعیت امر آن است که پایدار نگه داشتن ارتباط با همه ی شهرها و روستاهای درگیر سیل اتفاقی ساده یا تصادفی نبود و حتماً کسانی بوده اند که در خلق این خدمات رسانی موثر و ادامه ی آن دخیل بوده اند.
برای اطلاع از جزییات با یکی از دوستان مخابراتیم صحبت کردم و از ایشان دلیل این امر را جویا شدم. ایشان می گوید:
 "یکی از دلایل اصلی موفقیت دکتر فلاح زاده بعنوان مدیر عامل شرکت مخابرات استان خوزستان، آشنایی کامل ایشان با صنعت مخابرات است. بر خلاف بسیلری از مدیران که یک شبه ره چندین ساله را طی می کنند و به مدیریت می رسند، اما ایشان از طریق تدرّج‌ و مرحله به مرحله به مدیریت عاملی رسیده اند. دکتر فلاح زاده از کارمندی شروع کرد و در همه بخشهای مخابرات کار کرد و به اینجا رسید بنابراین بر اساس تجارب و تخصصش در مقابل بحران ایستاد و برای هر حالت فرضی و هر نوع احتمالی که ممکن بود سیستم بواسطه ی آن قطع شود، برنامه ریزی کرد. شرکت مخابرات در آستانه ی شروع سیل همه مرخصی ها را ملغی و آماده باش کامل اعلام نمود. همانطور که گفته شد برای هر حالت و احتمالی یک سناریو طراحی شد. در همین راستا منصوبات مخابراتی در برابر روان آب و تند بادهای احتمالی ایمن سازی گردید. تیم های فنی جهت رفع خرابی احتمالی شبکه ی فیبر نوری مستقر گردید. حوضچه ها و کافوها تامین گردید. ادوات الکتریکی در مناطقی که احتمال سیل در آنها می رفت، مرتفع سازی شد. خاکریزکاری و سد بندی بمنظور جلوگیری از نفوذ آب به تاسیسات و منصوبات با دقت به انجام رسید، برقراری شیفت ۲۴ ساعته با هدف جلوگیری از هر گونه اختلال، بازدیدهای مستمر میدانی از سوی مدیر عامل، حراست کامل و مستمر از اماکن مخابراتی، تعیین مُعین جهت شهرستانهای در معرض خطر همچون شوش و دشت آزادگان و...، توزیع اقلام مورد نیاز سیل زدگان و... تنها بخش کوچکی از فعالیت مجموعه ی مخابرات استان خوزستان بود که همین امر سبب پایداری کیفی در دو بخش مکالمه و فضای مجازی به شمار می رود... "
همانطور که همواره تاکید کرده و می کنیم، مدیران دولتی اگر وظیفه شناس و نسبت به حوزه ی مدیریت شان متخصص باشند و در شرایط بحرانی خود را نشان دهند قطعا مورد احترام واقع می شوند.
واقعیت امر آن است که راقم تعداد کمی از مدیران را می شناسد که به شیوه ی پلکانی به مدیریت رسیده اند، یکی مدیر مخابرات استان و دیگری مدیر عامل یکی از سازمان های تابعه ی شهرداری اهواز که قبل از انتصاب به مدیر عاملی، در معاونت مالی اداری، معاونت فنی - مهندسی و معاونت اجرایی مشغول بکار بوده و تقریبا به همه جزییات مربوط به سازمان آشنایی کامل است.
این قبیل مدیران که بشدت کم و مشابه آنها در ادارات و موسسات کمتر دیده می شود، بدلیل اطلاع از ظرافت ها و خم و پیچ های مجموعه ی تحت مدیریت خود، بخوبی می توانند از عهده ی تصمیم گیری های متناسب با شرایط فوق العاده یا بحران بر آیند و به وظایف خود در چارچوب قانون عمل کنند. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار