اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
شوشان - منصور کلاه‌کج:

سیلاب عظیم، بهار ۱۳۹۸ خوزستان  جدا  از آواره‌گی و از دست رفتن خانه و  زندگی هموطنان عزیزمان، خسارت‌های شدیدی به بخش، کشاورزی، صنعت، خدمات و مشاغل استان وارد کرده یا آنها را تحت تأثیر قرار داده است.  ضرورت دفاع از جان و مال شهروندان  در شرایط بحران موجب شده   که  حجم عظیمی از سیل‌بندها، خاکریزها و کانال‌ها با ترکیبی از مواد مختلف، از جمله، گونی،  پلاستیک، بتن و مانند آن  در حاشیه و متن شهرها  روستا و نیز محیط طبیعی بیابان‌ها یا در حاشیه جادها احداث شود. 

 پس از فروکش کردن سیلاب، فارغ از  ابعاد مختلف، بهداشتی،  امنیتی، زیست محیطی و....  مساله  این است که  برای  تداوم و یا حذف سیل بندها،  کانال ها، دست کارهای محیط طبیعی، و دیگر استحکامات ایجاد  شده در مناطق  اشاره شده  استان چه باید کرد؟ خاک‌برداری‌های  وسیعی که از مناطق مختلف شهری و روستایی استان برداشته شده است، چه خواهد شد؟  ایا خسارات  این سیل بر پیکره نه چندان  مطلوب سیما و منظر شهری خوزستان برآورد خواهد شد؟ این سوالات و مجموعه سوالاتی دیگر از این دست  برای کسانی که دغدغه  خوزستان عزیز را   دارند مهم و حیاتی است.

براین اساس پیشنهاد می شود  که  دستگاهای مسئول از جمله مدیریت کلان استان  این موضوع را  نیز تعیین خسارت  کرده و با همکاری متخصصان وصاحب نظران دانشگاهی، ضوابطی را برای  اصلاح و بازسازی محیط های گفته شده  جهت ارائه به شهرداری و دهیاری‌ها برای اجرا ابلاغ نمایند. این مهم از آن رو حائز اهمیت است که، سیمای شهری  و روستایی خوزستان، به علت پدیده ریزگردها، گرمای طولانی، صدمات ناشی از جنگ و عدم وجود ضوابط  اجرایی متناسب  با اقلیم و...  آشفته،  مخدوش وغیر قابل تحمل  بوده  و حداقل تلاش در این خصوص آن است که نگذاریم وضع سیما ومنظر شهری  روستایی و محیط طبیعی خوزستان بدتر از آنچه بود، شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار