اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
رئیس جمهوری گفت: روند بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل اخیر باید در حرکتی جهادی و با وحدت ملی و ایثار و فداکاری شتاب گیرد.


حسن روحانی شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان با بیان اینکه به همه نیروهای مسلح و مردمی، امداد و اورژانس که در سیل های اخیر خدمات عظیمی انجام دادند؛ افتخار می کنیم، گفت: تبعیت همه دستگاهها از وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه بازسازی، تاکید رهبر معظم انقلاب است.

رئیس جمهور تلاش، وحدت و همدلی مسئولین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و مردم را در حادثه سیل اخیر کم‌نظیر و افتخارآفرین توصیف کرد و گفت: تردید ندارم که ملت ایران از این آزمایش بزرگ کاملاً موفق و پیروز بیرون خواهد آمد و دولت نیز پا به پای مردم و با همه امکانات در مسیر رفع مشکلات مردم حرکت خواهد کرد.

دکتر روحانی اظهار داشت: طی سالیان طولانی غرب در تحریم‌ها و تبلیغات خود عنوان می‌کرد که خشکسالی ایران را از بین خواهد برد و صراحتاً چنین تبلیغ می‌کردند که دریاچه ارومیه خشک خواهد شد و قابل احیاء ‌نیست لذا شمال غرب ایران کاملاً غیرقابل سکونت خواهد بود و بقیه نقاط کشور را نیز گرد و غبار و ریزگردها از بین خواهد برد و با این نوع تبلیغات بذر یأس و ناامیدی را در ذهن مردم پراکنده می‌کردند.

دکتر روحانی افزود: خداوند متعال در بهار امسال ضربه اساسی را بر این تفکر استکبار جهانی و صهیونیسم وارد کرد البته خسارت سیل خیلی زیاد است اما خداوند متعال هم رحمت نازل کرده و هم در کنار آن زحمت نیز فراهم شده است که با کمک و اتحاد و همدلی می‌توانیم از شرایط کنونی عبور کنیم.

رئیس جمهور حادثه سیل در آق‌قلا و پلدختر را بسیار اندوهناک و تأثرانگیز توصیف کرد و گفت: زمانی که این حوادث اتفاق افتاد شب بسیار سختی را داشتم و مدام با مسئولین در تماس بودم تا هر چه زودتر بتوانیم از شرایط خطر عبور کنیم.

دکتر روحانی با تجلیل از روحیه مقاومت، صبوری و فداکاری مردم ایران، گفت: مردم استان لرستان و پلدختر برغم مشکلات و سختی‌های فراوانی که با آن مواجه هستند از روحیه بسیار بالایی برخوردارند و امروز در جریان سفر به پلدختر از نزدیک شاهد روحیه بسیار خوب مردم این دیار بودم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز مسئولیت سنگینی بر دوش دولت، همه نهادها و نیروهای مسلح گذاشته شده است، اظهار داشت: در حادثه اخیر همه مسئولین دستگاه‌های اجرایی مشغول تلاش شبانه‌روزی بودند و به وجود مسئولین و مدیران وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف و سپاه و ارتش افتخار می‌کنم.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه مسئولین باید قدر فرصت خدمت را بدانند، اظهار داشت: دوران دولت‌ها تمام می‌شود و دوره مسئولیت‌ها زودگذر است، اما افتخارات ملی برای همیشه در تاریخ ماندگار است و ملت ایران در کنار مسئولین خود در حادثه اخیر افتخار بزرگی را خلق کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه لذتی بالاتر از کمک و دستگیری از همشهری، برادر و هموطن وجود ندارد، گفت: خداوند در فروردین امسال فرصت خدمت و تواضع در برابر مردم را به ما داد و چقدر لذت‌بخش است که از این فرصت برای کمک به مردم استفاده کنیم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در حادثه اخیر خدمات دولت حتی برای یک روز هم متوقف نشده است و دولت با همه توان در کنار مردم قرار دارد و فعالیت‌هایی که دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف بویژه بهداشت و درمان در این مدت انجام داده بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور افزود: در حوادث اخیر نیروهای مسلح، بسیج،‌سپاه، ارتش، هوانیروز، اورژانس و هلال احمر، خدمات و اقدامات بسیار ارزشمندی را در کنار همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی انجام دادند که افتخارانگیز است.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه باید تا پایان در کنار هم بمانیم، گفت: بدون تردید اگر در کنار هم باشیم، ‌می‌توانیم به راحتی بر مشکلات غلبه کرده و شرایط مناسبی را برای مردم فراهم آوریم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه خوزستان به جان مردم بستگی دارد، اظهار داشت: مردم این دیار در 8 سال دفاع مقدس و امروز و برای همیشه مرزداران غیور این مرز و بوم بودند و در دوران دفاع مقدس همه غم ما از دست دادن خرمشهر بود و بالاترین شادمانی ما نیز آزادی خرمشهر بود.

خبر تکمیل می شود ...
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار