اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
عضو انجمن صابئین مندایی خوزستان گفت: نهاد انجمن صابئین مندایی با تمام ظرفیت های خود در زمینه جمع آوری کمکهای پیروان این دیانت و توزیع بسته های غذایی و بهداشتی برای کاهش آلام مردم در مناطق سیل زده پای کار است .
بهرام عباده اهوازی درباره ارسال اقلام کمکی برای سیل زدگان استان اظهار داشت: جامعه صابئین مندایی استان نیز مانند سایر مردم از شرایط پیش آمده برای برخی از مناطق خوزستان بسیار آزرده خاطر شده و برخود وظیفه دانستیم که مردم آسیب دیده را در این شرایط سخت تنها نگذاریم.

وی افزود: بسیاری از اعضای جامعه صابئین مندایی به صورت خودجوش در مناطق سیل زده استان حاضر شده و به مردم کمک رسانی می کنند.

عضو انجمن صابئین مندایی خوزستان ادامه داد: باتوجه به نیازهای ضروری مردم مناطق سیل زده ما نیز در چند مرحله کمک های نقدی و غیر نقدی خود را جمع آوری و به مناطق مختلف ارسال کرده ایم.

وی بیان کرد: تاکنون در 2 مرحله بسته های غذایی و بهداشتی بین مردم دشت آزادگان و همچنین کمپ های اسکان موقت در سطح استان توزیع شده و روند خدمت رسانی و جمع آوری اقلام همچنان ادامه دارد.

عباده اهوازی گفت: بخش اعظمی از صابئین مندایی استان در حاشیه رودخانه کارون ساکن بوده و آن ها نیز از ابتدای ورود سیلاب به استان در کنار مردم در زمینه ترمیم و ساخت سیل بند مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: برای کمک رسانی به مناطق سیل زده استان هیچ تفاوتی بین اقوام وجود ندارد و براساس هماهنگی های صورت گرفته با جمعیت هلال احمر استان ، بسته های غذایی و بهداشتی توزیع می شود.

طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده و حدود 400 هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب قرار گرفته اند.

در حالی که سیلاب ناشی از طغیان رودخانه ها در برخی مناطق شمالی خوزستان فروکش کرده، مناطق جنوبی خوزستان از جمله آبادان ، خرمشهر و شادگان دچار سیلاب ناشی از افزایش آب رودخانه کارون شده اند.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار