اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
شوشان - محسن بابادی:

در گوشه ای از خاطرات دکتر محسن رضایی خواندم که راجع به پدر بزرگوارشان《مرحوم حاج نجف رضایی میرقاید》نوشتند: ایشان موقعی که پای صحبت سخنرانی می نشستند، اگر آن سخنران گاها و پس از هر چند دقیقه بیان نطق، حضار را به فرستادن صلوات بر محمد و آل محمد(ص)دعوت نمی کرد، از دیدگاه وی فاقد آن سواد و بینش دینی لازم بود. 

درست است که ایشان فردی بی سواد و این موضوع مربوط به چند دهه پیش بوده است، اما از همین 1 نوشتار ساده به خوبی می توان دریافت که دینداری و اعتقاد به اسلام ناب محمدی در وجود اعضای خانواده و پدر بزرگوارشان موج می زد. 

به گونه ای که در همان زندگی دشوار عشایری، اعتقادی راسخ به فرایض دینی داشته و چنین فرزندان برومندی همچون دکتر امیدوار و دکتر محسن رضایی را تقدیم کشور نموده اند. 

به طوری که برادر محسن، یار و یاور و فرمانده رزمندگان، با همان ذات پاک و اعتقادات عمیق برگرفته از آموزه های پدر بزرگوارشان، یک تنه و 8 سال در مقابل ابرقدرت های جهان ایستاد و حتی نام و رمز عملیات هایش را نیز از قرآن اقباس گرفت. 

یا آن جایی که مادر بزرگوارشان به امامزاده باباروزبهان واقع در کوه های اطراف لالی دخیل بسته و نذر می کند که صاحب اولاد شود، اوج سلامت و سادگی زندگی بختیاری ها که ذره ذره وجودشان با اعتقاد به ذات لایزال الهی و دین مبین اسلام گره خورده را مشاهده می کنیم. 

همان فرزندانی که تا به امروز در اوج قله افتخار، برای کشور مفید و مثمرثمر بوده و هستند. خدای متعال روح این عزیزان از دست رفته، شهدای جنگ تحمیلی و سایر درگذشتگان خوانندگان محترم این نوشتار را قرین رحمت واسعه خویش قرار دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار