اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد:
رئیس جمعیت هلال‌احمر از توزیع بسته‌های یک ماهه غذایی در استان‌های سیل‌زده به مناسبت ماه رمضان خبر داد.
در حاشیه بازدید از اردوگاه اسکان اضطراری ناصرخسرو اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسته‌های غذایی یک ماهه در آستانه حلول ماه مبارک رمضان و به مناسبت ولادت امام زمان(ع) میان خانوارهای استان‌های سیل‌زده توزیع می‌شود.

وی افزود: هدف از توزیع این بسته‌های غذایی، آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان و تامین امنیت غذایی سیل‌زدگان در این ماه پربرکت است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه امیدواریم سیل‌زدگان هرچه زودتر به منازل خود برگردند، گفت: کمک‌رسانی این نهاد تا پایان بحران سیلاب و پس از آن ادامه دارد.

وی با اشاره به تخلیه منازل در مناطق سیل‌زده ادامه داد: ساکنان این منازل در اسکان‌های اضطراری مستقر شده‌اند و مقدمات بازسازی و بهسازی برای بازگشت آنها باید فراهم شود.

پیوندی تصریح کرد: وظیفه جمعیت هلال‌احمر پس از امدادرسانی، اسکان و تغذیه اضطراری است که با توجه به خسارتی که سیلاب به سیل زدگان وارد کرده، تلاش کردیم از همان ابتدا در کنار آنها و تسکین دهنده آلام‌شان باشیم؛ کار ما با اسکان، تغذیه و درمان اضطراری بوده و این روند تا زمانی که مردم به ما نیاز داشته باشند، ادامه دارد.

وی عنوان کرد: در سیل اخیر در سطح کشور به 450 هزار نفر امدادرسانی شد و 220 هزار نفر اسکان اضطراری شده‌اند. همچنین بر اثر وقوع سیلاب 140 هزار نفر در اردوگاه‌ها‌ به صورت اضطراری اسکان داده شدند‌.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیلاب و برآورد تقریبی میزان خسارت سیلاب، بیان کرد: طبق  برآوردهای اولیه سیل اخیر 40 هزار میلیارد تومان خسارت داشته است.

وی با اشاره به اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان، گفت: برای اسکان‌زدگان نیازمند اقلام‌های امدادی، زیستی، بهداشتی و غذایی هستیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار