اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
شوشان - مهرداد پرویزی :
از نوشته و گزارش و دلسوزی برای کودکان کار نمیتوان گذشت کودکانی که در سرما و گرما بی دفاع پشت چراغ زندگی دست به هر کاری میزنند .کافی است سر هر چهارراه پشت چراغ قرمز مانده باشید تا کودکانی با چشمهای خسته به شما نظاره گر شوند و هی بگوید: دستمال بخر! فال حافظ. اسپند دود کنم ! گل قرمز برای یار بخر کودکانی که در خیابان‌ها، اتوبوس، در پشت چراغ قرمز، در معابر  ایستاده‌اند وآقا،خانم،بخر  را دم گرفته‌اند. بنده بارها شاهد بوده ام که حتی آبی برای خوردن ندارند و از ماشین ها پشت چراغ ها اب درخواست می کنند و ۱۲ ساعت و به صورت دائم بر روی پاهای نحیف شان بدنبال لقمه نانی هستند

این کودکان  ساعت کاری بخصوصی ندارند و از صبح تا شب در خیابان ها و کوچه پس کوچه های اهواز  هستند و درس و مشق شان‌ در خیابان است  .انگار مدرسه ندارند، همیشه هستند تمام شیفت‌های مدرسه را در خیابان میگذرانند  و ندیده ام‌ دست از تلاش بردارند و می‌خواهند شب دست پر به خانه بروند، این فرشتگان کوچک  ضرب و شتم پدر یا قیم شان برایشان سنگین است و بدن‌های نحیف شان تاب کتک خوردن را هم ندارد! چه برسدبه اینکه به فکر حل مسئله های درسی  باشند! وقتی شکم تهی است دیگر انگار درس خواندن زورش کم می‌شود!
طبق تحقیقات مسئولین و ارگانهای زیربط  حدود 30درصد از کودکان خیابانی به مدرسه نمی‌روند و بیسواد هستند.آمارها می‌گوید اوضاع کودکان کار و خیابان مناسب نیست.و روز به روز بد نیز خواهد شد

امیدوارم‌ مسئولین مربوطه علی الخصوص استاندار محترم خوزستان فکری به حال این کودکان کند زیرا این فرشته های کوچک در آینده در گیر بدترین بلاها خواهند شد.

اگر مسئولین زیربط هیچ راهکاری برای ساماندهی این کودکان ندارند اینجاب راهکارهای پیشنهادی برای حل این مشکل  ارائه خواهم‌ نمود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار