اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
نماینده اهواز در مجلس:
نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت آبی ایجاد شده در استان، روش خیساندن باید جایگزین مالچ پاشی برای مهار کانون های ریزگرد شود.

شوشان: علی ساری روز دوشنبه با بیان این که اثرات فرسایش خاک در خوزستان باقی مانده و به زودی مرتفع نمی شود، اظهار داشت: در بودجه سال 96، 100 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به منظور جلوگیری از پدیده ریزگردها اختصاص یافت و این پروژه سه سال متوالی است که دنبال می شود.

وی افزود: اکنون350 هزار هکتار کانون تولید گرد و غبار در اهواز است که باید برای مهار ریزگردها و کنترل آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر از این میزان تنها حدود یک هفتم به وسیله روش هایی مانند مالچ پاشی و کاشت نهال تثبیت شده اما بخش عمده از این کانون ها هنوز فعال است.

وی تصریح کرد: سیلاب اخیر تنها بخش هایی از این کانون های ریزگرد را در بر گرفت اما هفت کانون انتشار ریزگرد دیگر همچنان فعال است.

ساری گفت: بی شک مساله ریزگردها تنها با سیل، رفع نمی شود و باز هم شاهد ریزگردها خواهیم بود اما امید است که با توجه به عبور سیلاب از این مناطق شدت گرد و خاک ها کمتر باشد.

وی بیان کرد: اگرچه مالچ پاشی ، آسیب های زیست محیطی زیادی ره به دنبال دارد اما در شرایط کنونی راه دیگری برای مهار این کانون ها وجود ندارد.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: مالچ پاشی در کوتاه مدت برای مختل نشدن زندگی مردم خوب بود اما در ردازمدت راه مناسبی نیست .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار