اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
کدام عاقلی اینگونه تصمیم می‌گیرد؟
عضو مخالف استیضاح شهردار اهواز گفت: درست است که انتقاداتی درباره عملکرد کتانباف وجود دارد اما شاید می‌شد آنها را حل کرد.
حسین حیدری در جلسه امروز شورای شهر اهواز که با دستورکار استیضاح شهردار اهواز برگزار شد، به عنوان مخالف استیضاح اظهار کرد: انتظار داشتم این جلسه جهت تقدیر و تشکر از شهردار اهواز و عوامل اجرایی و کارکنان شهرداری جهت اقدامات خوب در این مدت و تلاش شبانه روزی در زمان سیل باشد که حدود یک ماه و نیم طول کشید اما گویا این اقدامات فراموش شده و به جای آن، استیضاح شهردار در دستور کار است. شهردار با تلاش و پاکدستی و رضایتمندی مردم و کارمندان شهرداری، نمره قابل قبولی دارد.

وی افزود: نمی‌دانم از زمان استیضاح قبلی شهردار تاکنون که دو ماه گذشته، چه شده که برخی اعضای شورا که مخالف استیضاح شهردار بودند، اکنون پیش قراول آن شده‌اند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: همه می‌دانند که در یک سال و هشت ماه گذشته از شورای پنجم، شهردار اهواز کارهای بزرگی در شهر انجام داده است. در حالی که شرایط سخت اقتصادی در کلانشهرها در پرداخت حقوق مشکل ایجاد کرده است اما در شهرداری اهواز پروژه‌های خوب عمرانی به سرانجام رسید و برخی نیز در حال اجرا است.

حیدری عنوان کرد: جای سوال است که کدامیک از اعضای شورا در سیاستگذاری، ارائه برنامه و موارد دیگر به شهرداری کمک کرده است؟ اعضای شورا حتی یک برنامه پنج ساله را که دانشگاه نوشته بود، تصویب نکردند و این روند یک سال کش و قوس داشت.

عضو شورای شهر اهواز گفت: در بخش اجرائیات کدامیک از اعضای شورا پیگیری لازم را انجام دادند؟ در حالی که شهرداری اهواز به تنهایی تلاش کرد و 20 میلیارد تومان از اجرائیات سال‌های قبل در حساب شهرداری است. شهردار اهواز در تمام موارد تفویض اختیار داشت، اما بدون رضایت اعضای شورا قراردادی را منعقد نمی‌کرد.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: حدود 31 طرح و پروژه انجام شده و با استیضاح شهرداری به نوعی عملکرد شورا و شهرداری زیر سوال می‌رود. اقدامات زمان سیل، پروژه تقاطع چهارشیر، پل ولایت، مسیر غربی پل ششم اهواز تا شهرک پیام، آسفالت، بازسازی فرهنگسرای نجوم، تالار جمال‌پور، بازارچه پردیس، ‌برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی، برپایی نمایشگاه گل و گیاه، تامین 52 دستگاه اتوبوس نو و بازسازی 42 دستگاه اتوبوس و کاشت 600 هزار اصله نهال، برخی از فعالیت‌های شهردار اهواز است.

حیدری با اشاره به انتقادات اعضای شورا در خصوص عدم انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری در شهر اهواز گفت: مگر ما در کل استان خوزستان سرمایه‌گذاری داریم؟ چالش‌های بزرگی در سرمایه‌گذاری استان وجود دارد اما با این شرایط شهردار اهواز نهایت تلاش خود را در این زمینه انجام داده است. در خصوص اجرای پروژه شهرک سلامت فراخوان‌هایی منتشر شد، اما شرکت‌کننده‌ای وجود نداشت. هیچ مانعی در راه سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: قطعا اگر کسی در این دنیا در مورد استیضاح کتانباف ما را بازخواست نکند، اما در دنیای آخرت بازخواست می‌شویم. اینکه اگر عضوی کاری بخواهد و شهردار برای وی انجام ندهد، نباید دلیلی برای استیضاح باشد. اگر اینگونه باشد باید پاسخگوی آخرت باشیم.

عضو شورای شهر اهواز گفت: این استیضاح مبنای قانونی ندارد و باید اجازه داده شود شهردار به کار خود ادامه دهد و همه مشکلات با تعامل حل شود.

حیدری ادامه داد: از همه اعضای شورای شهر می‌خواهم به این استیضاح رأی ندهند زیرا قاعده این است که اگر مدیری برکنار شود باید مدیر توانمندتری پای کار بیاید و نمی‌شود ما نمره ۲۰ را با نمره 5 عوض کنیم.

وی هشدار داد: اگر این استیضاح رأی بیاورد، باید پاسخگوی اتفاقات آینده در شهرداری اهواز باشیم زیرا این اتفاقات قابل پیش‌بینی هستند. در شهرداری اهواز باید حقوق 10 هزار نفر پرداخته شود که اکنون شهردار اهواز حدود ۴۰ میلیارد تومان جهت پرداخت عیدی و حقوق اردیبهشت ماه آماده پرداخت و علی‌الحساب کارکنان شهرداری در خردادماه را نیز دارد.

وی خطاب به اعضای شورا تأکید کرد: شهرداری را به چالش نکشید و دوراندیش باشید. اینکه تنها شهردار به حرف کسی و یا خواسته شخصی گوش نداده است، نباید آینده اهواز را به این خواسته گره بزنیم.

حیدری با اشاره به گزینه موسی شاعری به عنوان شهردار اهواز، گفت: آقای شاعری صلاحیت شهردار شدن را ندارد. شهردار کلانشهر باید ۹ سال سابقه مدیریت ارشد داشته باشد. چرا چنین کاری می‌شود در حالی که می‌دانیم وزارت کشور آقای شاعری را تایید نمی‌کند؟

به گزارش ایسنا در ادامه، محمدجعفر فلسفی دیگر عضو شورا نیز به عنوان مخالف استیضاح شهردار اهواز اظهار کرد: همه می‌دانند اهواز وارث مشکلات بسیاری است. اگر این نگاه یا تصور باشد که در چهار سال مشکلات رفع خواهد شد، کار را برای خود سخت کرده‌اند.

وی افزود: باید به گونه‌ای صحبت شود که برای خود دردسر درست نکنیم. من نیز همان گونه که بخشی از ویژگی‌های مثبت شهردار را عنوان می‌کردم نقدها را نیز بیان کرده بودم.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: بیان نکات مثبت عملکرد شهردار اهواز، حمایت مطلق از وی نیست بلکه این حمایت با توجه به شرایط کنونی است. در حال حاضر در افکار عمومی به گونه‌ای تلقی می‌شود که همه فکر می‌کنند من سینه‌چاک شهردار و یا شهردار سینه‌چاک من است.

فلسفی ادامه داد: بارها شهردار اهواز عنوان کرده بود که گزینه‌ای برای شهرداری پیدا کنید اما چرا اعضای شورای شهر هیچ گزینه‌ای برای شهرداری اهواز پیدا نکردند؟ اکنون نیز گزینه‌ای نیز برای سرپرستی یا شهرداری اهواز وجود ندارد.

فلسفی گفت: مگر مخالفان استیضاح عضو شورای شهر نیستند؟ می‌خواهید دو نفر از اعضای شورا را حذف کنید؟ ما عضو شورا هستیم و نباید از هم اکنون جبهه‌بندی شود زیرا به صلاح شورا نیست و عاقبت بدی دارد.

وی ادامه داد: مواردی بیان می‌شود که کتانباف برای ماندن دست به هر کاری زده است. اگر این کارها را انجام داه بود اکنون استیضاح رای نمی‌آورد اما واقعیت آن است که کتانباف هیچ کاری نکرده و موضوع‌ها را برعکس عنوان می‌کنند. گاهی عنوان می‌شود که شهردار اهواز بی‌انگیزه است یعنی کار نمی‌کند در حالی که وی به شرایط منتقد است و وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: مسائل مرتبط با شهرداری باید با رعایت انصاف بیان شود و تنها بخش از زحمات کتانباف بیان شده است. سال گذشته همه معادلات در کشور به هم ریخت و بر همه ارکان تاثیر گذاشت. حق آلایندگی را آقای کتانباف پیگیری کرد اما آقای جهانگیری خواست که به شرکت نفت فشاری وارد نشود.

وی گفت: مگر گفته نمی‌شود که مردم از انتخاب آقای کتانباف رضایت ندارند بنابراین همه کسانی که در عدم رضایت مردم دخیل هستند، باید تغییر کنند. مگر تنها شهردار می‌تواند رضایت همه را جلب کند؟

فلسفی با اشاره به برخی از اتهامات مطرح شده به شهردار اهواز اظهار کرد: این گلایه به شهردار اهواز وارد است که چرا پاسخگوی بعضی از اتهامات نیست. به نحوه تبلیغات و بیان عملکرد کتانباف انتقاد داریم. چرا پل ولایت را با این همه سختی افتتاح کرد اما یک تابلو اطلاع‌رسانی درباره این پروژه در سطح شهر نصب نشد؟ اگر شهردار دیگری بود، از یک ماه قبل در همه شهر این تبلیغات را انجام می‌داد. مردم از افتتاح پروژه چهارشیر رضایت دارند و با لذت از آن عبور می‌کنند اما اطلاع‌رسانی در این زمینه کافی نبود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: 20 هکتار از زمین‌های شهرداری اهواز جهت پروژه پردیس سلامت اختصاص یافته است که یک‌سوم آن یعنی حدود ۷ هکتار آن برای ایجاد مجتمع مسکونی در نظر گرفته شده است اما احداث مجتمع مسکونی چه ربطی به شهرداری دارد؟

وی ادامه داد: در بحث آسفالت چندین‌بار برای رفع چاله‌ها به صورت اصولی اقدام کردیم اما این کار در بازه زمانی چند ماهه تنها در صورتی میسر است که دیگر پروژه‌های شهرداری تعطیل شوند که اعضای شورا می‌توانند چنین موضوعی را به عنوان ایراد بیان کنند.

فلسفی گفت: امروز روز آرمانی کتانباف است. اگر استیضاح رأی بیاورد، نفس راحتی می‌کشد و دلیل شادابی من در جلسه این است که آقای کتانباف خوشحال است.

وی بیان کرد: درست است که انتقاداتی درباره عملکرد کتانباف وجود دارد اما شاید می‌شد آنها را حل کرد. آیا گزینه‌ای برای تصدی شهرداری اهواز وجود دارد؟ کدام آدم عاقلی این گونه تصمیم می‌گیرد.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به انتقادات اعضای شورا بر عملکرد شهردار اهواز گفت: انصافا قضاوت در سرمایه‌گذاری درست نیست. البته طرح تفکیک از مبدأ پسماند نیز هنوز جواب نداده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار