اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
شوشان - شهرام گراوندی :
  باورپذیر نیست که بپذیریم تحرکات و اتفاقات اخیر در بندر فجیره و یا در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد و یا آسیب به خطوط لوله ی انتقال نفت عربستان توسط ایران اتفاق افتاده است. 
چنین رویکردی جز تنش آفرینی و در دل دالان خطر رفتن نام دیگری ندارد و به دهها دلیل هیچ ارتباطی به ایران ندارد.  بیش و پیش از همه چیز باید  خوی ایرانی را در نظر گرفت و تاریخ را مرور کرد که در درازنای  تاریخ، هرگز ایران کشور جنگ افروزی  نبوده و تا مورد هجوم بیگانه و تعدی بیگانگان قرار نمی گرفت، تن به اقدام متقابل و در واقع دفاع ضروری نمی داد. همین جا هم باید این نکته را یادآوری کرد که هیچ مهاجم بیگانه ای  از بیش از عهد باستان تا به امروز اگر خیال و سودای  تهاجم به خاک میهن عزیز ما را داشته و یا اقدام به هجوم به خاک ایران کرده، نتوانست بر فرهنگ و سیطره ی خاک ایران چیره شود و اگر هم در ظاهر به ظفرمندی  نائل شده، باز هم به مدد فرهنگ غنی و کهنسال ایرانی و به لطف پاکی سرشت ایرانی  بر  هر پلیدی  و ظلم و تعدی  پیروز شده است. تحرکات اخیر آمریکا و نوچه هایی مانند عربستان و اسراییل در منطقه را باید در همین راستا ارزیابی کرد که برای خود خیال باطل پخته اند. 
در یک اتحاد ناخجسته و اهریمنی، سعی دارند با کشاندن پای ایران به این بازی خطرناک که فرجام آن برای هیچکسی پیدا نیست و در ساده ترین تعبیر چه بسا منجر به جنگ جهانی سوم شود و در تعابیر سیاسیون و کتب قدیمی  از جنگ سوم جهانی  به آرماگدون یا جنگ پایان جهان نیز یاد شده، نیز ابعاد دیگری از این خوف بزرگ است که در بخش عقلانی دیپلماسی آمریکا به آن فکر می کنند، وگرنه با این خصومت و دشمنی علیه مردم و میهن و حکومت ایران، چه بسا زودتر از اینها به فکر لشکرکشی و جنگ علیه کشور ما می افتادند! 
بنابراین بایسته و شایسته است که دیپلماسی جمهوری اسلامی همچنان با مراقبت دائم و با یارگیری و در واقع با  جنگ دیپلماتیک، از وقوع این پیشامد پیشگیری کند و با کشیدن پای ایران به جنگ احتمالی پرهیز کند. چرا که هیاهو و جنجال آفرینی این دشمنان کینه توز دارد آخرین نفس هایش را می کشد و به زودی باطل بودن آنها بر جهانیان آشکار می شود. جنگی اتفاق نمی افتد و ایران خواهان جنگ نیست. ولی جنگ احتمالی به ضرر آمریکا و گاو شیر شیرده و نوچه ی حرامزاده ی آمریکاست!

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار